Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Ny år snart

Av tulipaner - 28 december 2012 18:41

 

Hörrni.,det känns som om tiden springer under fotsulorna?!

 

kunde ju inte hälsa på mamma på julafton i och med förkylningen,vill ju inte smitta dom andra där.så vi var dit igår,och allt är som vanligt,hon är så söt när hon skrattar och ser så glad ut.

 

sen har vi spanat isvägen istan som dom brukar ploga ,och så finns det is som dom sköter om ,så skridskoåkare kan susa förbi en .sen ser man så himmla bra,om det kommer andra hundar.och så känslan man får mitt uti vattnet och så ser man land på olika håll,ja jag älskar det.men dom har inte öppnat ,men vi var och tjuv testade:)

 

vi har inte varit på nån rea.har som inget behov av att trängas där i affärerna,skönt och slippa.

 

äldsta dottern med sambo kommer till nyår,och det trevligt,vi har firat några nyår ihop.hon skulle fixa för rätten och efterrätten,så vi ska då se till att huvud rätten blir gjord,och det får min man göra,jag är inte bra på kött.fisk skal djur och annat går bra,men inte kött,vet inte varför.

 

sen måste jag se till att börja få börja på massage,så nu ska jag allt ta tag i det.för tänkte på yoga.men yoga studion.ville att man ska ha läkar intyg,för det kan ju bli olika saker som dom inte hanterar ,om man tar ut nån rörelse,och det tycker jag är bra,men lite trisst.ville ju.finns ju fler ,men tror dom kan sitt väldigt bra,dom är jätte seriösa.

 

flickorna och jag har vart ute på dan idag,det ni,sparar gärna till kvällen är piggast då,men det blev bara kallare nu mot kvällen,sådet passade bra.  

så här är vi 3st.men jag älskar dom verkligen,fast en fattas:(

 

jag önskar er gott nytt år ,och på återseende nästa år,och ett bättre år ,än detta hoppas jag på!

 

var rädd om er !

 
 
Ingen bild

Primrose

28 december 2012 19:53

Så jättefina dom är tjejerna ,-))
Visst saknar man den som inte finns mer, vår mops lät vi somna in i Januari, vad var det för ras ni hade?
Min mamma mår bra! Så glad ,-))
Gullig din mamma låter ,-)
Kul med ett större firande, bra at din gubbe fixar köttet, det gör min med, när familjen kommer ,-)))))
Tiden flyger...snart Vår igen!
Så vacker blomsterbukett.
Ja det är jag som fulmålar bilderna ,-))) Det är jättekul, jag tillåter mig vad som helst! Inga krav alls. Fulmålning är avkopplande, det behöver jag.
Härligt med plogade isbana, vi har sådan hos oss också, vandra där med hundarna är skönt, god sikt ,-))))
Men är isen tjock nog om den inte är öppnad?? hos er!
Gå inte och ramla i en vak nu!!!
Ha en Härlig Nyårsafton.
Gott Nytt År ,-) KRAM Primrose ,-)

tulipaner

1 januari 2013 15:41

så ful målade är dom inte:) gillar dom!
nä,då ska inte trilla i lovar:)
det var en japanese chin det oxå.

 
Ingen bild

Älva fors

28 december 2012 21:09

Underbara söt snö nosar, oj vilka fina blommor. En stor karm till er alla.

tulipaner

1 januari 2013 15:46

ja,mina nosar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards