Alla inlägg under december 2012

Av tulipaner - 21 december 2012 15:16

God eftermiddag från ett  

God eftermiddag!

från ett kalt norr.Och förkylt sådant oxå,tycker var och varannan är sjuk.

 

Nu väntar jag på att skotrarna ska köra upp spår ,så man kan gå på dom,det perffekt med hundarna.

 

vi var och lyssnade på dottern igår,hon sjöng på ett fik här i stan.sen tror jag hon skulle sjunga på trettondan på kulturens hus.så vi måste inhandla biljetter ,det nått annat uppträdande där oxå,har inte kollat upp det.men men

 

jag hoppas ni inte stressar där ute i hemmen ,det så lätt och börja med allt och inget.

 

Allt som är värt

att värdesätta i den

här världen finns

i hjärtat,inte

huvudet

Av tulipaner - 20 december 2012 12:15

 

Hej och välkommen!

Här är det en som ligger 1 vecka senare än alla andra,jag vet inte vilken almanacka jag tittat i?      känns bra snopet.

 

och då sätter det e viss stress in här:jag har inte bakat nått,for och köte blommor till grannen i stället ,tyckte hon var värd det.tjorvat på med allt och inget ,jo,klätt granen har jag ju :)

 

så tur jag haft en fram förhållning här,innan.

 

men :om inte men fanns ,så har pojkarna varit sjuk med skräll hosta karln började i förrgår,och det min tur nu oxå,så klart ,varje jul,då ska det vara förkylning i denna familj.är rätt så  less.

hoppas  ni slipper dessa virusar!

 

och om vi inte ses innan så god jul på er ,och en underbar jul till er<3  och var rädd om er!

Av tulipaner - 17 december 2012 18:31

 

Nu har amaryllisarna börjat och slå ut här,det trevligt med lite blommning oxå.tänk att det finns nån blomma för varje årstid som blommar,det fantastiskt!

 

vi har fått rätt rejält med snö,men jag gillar ju det,men dom har inte hunnit ploga cykelvägarna ,så vi har plumsat lite,så vi behöver inga gymkort här!

 

hoppas alla haft en fin 3:dje advent.oj,vad det går undan nu,men så är det alltid,varje år så står man där och säger samma fraser:)

 

jag har i alla fall en påhittig mops om inte annat,hon lyckades få upp dragkedjan på en av hund sängarna,och vips så var hon klar och der rinner ut såna vita kulor,kommer inte på vad dom heter,men tur att jag var och såg det,för hon skulle prov smaka dom,tokan,hon är över 2år nu,men det ska smakas.blev ju rädd att hon får i sig nån,och så blir det nå galet med magen,dom kanske sväller .jaja,hon håller igång hon :)

 

har börjat fundera på lite bakande här,måste plocka fram recepten.det kul när man lyckas ,har bakat mycket förr om åren ,innan olyckorna.

men det blir lite litta varianter.

 

jag önskar er en bra början på denna vecka! och var rädd om er <3

Av tulipaner - 16 december 2012 12:37

 

Min yngsta dotter vid mikrofonen.

 

vi träffade oxå föräldrarna till hennes nya pojkvän,+mormor.

man blir så ledsen ibland i ögat:när man hade velat att mamma hade kunnat vara med.men man rår inte för demens sjukdommarna,tyvärr.den ena drabbas mer ,en del inte alls och det man måste förstå,fast det jobbigt i början.

men inte lätt fast det varit så en längre tid.

 

ska åka till mamma idag,ville inte ut med bilen igår,och karln slet med snön i timmar här,gossarna är super förkylda bägge 2 så då ska man inte ansträngasig.

 

men han får köra dit mig ,så jag får se henne ,kanske ska tilläga här för domsom inte vet att min mamma har alzhaimers och hon känner inte igen mig ,men är otroligt vigulant i kroppen.hon bor på ett speciellt boende för just dom som behöver lugn,som dom här gör.hon har bott på detta boende nu sen i våras,och är så lugn,och det har otroligt nog poppat upp nått ord oxå!

 

en fin 3 :dje advent till er <3/och var rädd om er!

Av tulipaner - 14 december 2012 15:43

 

Damen är en maine conn   på drygt 2 år.

Av tulipaner - 14 december 2012 15:39

 

I går kväll var jag och yngsta dottern och hennes pojkvän,och tittade på Lucia:så fint det är,och dom hade mindre barn med i kören och så duktiga ,man blir alldeles tagen!

 

och idag har dottern och hennes kör ,en julkonser i en kyrka här i stan ,så vi ska åka dit,det så kul,med dessa julsånger,jag blir verkligen så rörd ibland,fattar inte varför? ja,det vackert,men det nåt tsom berör mig.

 

annars så har hundarna hoppat omkring i snön,det blir muskler,och även för matte,som plumsar:) ingen har dött av muskler ,behöver det ,efter alla förkylningar.

 

det har kommit så enormt mycket snö,så det tur man har en slunga,men det full rulle på gubben där ute .

 

ni ska ha en skön kväll,mina vänner <3

Av tulipaner - 12 december 2012 22:23

 

Hörrni redan onsdag kväll!

vad har jag gjort idag,tja vart till grannen och gosat med deras babys,och pratat med dom andra barnen.dom har små barn som tonåringar.och jag älskar barn<3

 

sen har jag lagat lite mat till dom behövande här.en har farit på Lucia vaka ,på en biograf.och jag frågar ,ska du med mjukis byxor på disco?

disco.jag ska se film,det gjorde jag förra året oxå,eller filmer,oj,ja så var det ju faktiskt...glömskan kryper i en .ojoj

sen har jag badat katten ,och hon är som vanligt så himmla snäll,så jag tyckte hon behövde en badrock.men det tycklte inte maken,undra varför?

 

sen har jag sett på stalker ,och nu sitter jag här,känner mig lite ofärdig idag,men så är det .och så får det vara .

 

Det är lättare att leda en nation än att uppfostra tre barn.

                                                  
                     Winston Churchill

Av tulipaner - 11 december 2012 12:37

 

Vivar till stan igår,och kollade om vår kära isväg var på ingående.det har stått i tidningen innan ,om att fortsätter kylan ,så är det inte så långt bort att den öppnas.

 

och mycket riktigt,så fint hållen,gåendes sida klar ,skridskoåkarnas likaså,och lite flö vatten i början,där lilla mopsen satte sina tassar,men det bekymrade inte henne.tänkte mest på att det var kring -10 så ,hon inte blir så kall om tassarna,vadå kall om tassarna.här plöjer vi snö,ser ni väl.

 

hon kan ganska mycket den här damen:häom dan drog hon ner min nya täck väst :för att det lutade sån roll on godis i den.då var jag inte så glad,fick börja och sy...

 

sen springer hon ovanpå sofforna så man tror hon ska bryta ett ben eller två.

 

hon är som en skata har man tappat bort ,nått man saknar ,då ska man söka i hund bäddarna,hon är sten säker på sånt,hittade min natt tandställning där en gång.

 

det enda är att damen har rätt mycket humör:hon vet vad hon tycker,när vi var till bekanta i sommras ,så har dom en björn hund,så dom tyckte som att ,men släpp henne ,nja ,tyckte jag,hon är rätt skarp om hon inte gillar henne,eller bara ser till att inte ge henne en chans.jaja,tänkte jag ,det inte lilla mopsen det blir synd om:björn hunden var i koppel fort.  men hon komer till mig när jag ber om det,och jag utsäter henne inte för såna situationer mer ,det riggar ju henne mer oxå.   men hon är inte riktigt som en vanlig mops,hon är en fransk mops. och en frisk mops.         och är så glad över mina 3 flickor,men saknar den 4:de så enkelt är det <3

 

var rädd   om er <3

Ovido - Quiz & Flashcards