Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

kallt idag,men vi trotsar kylan:)

Av tulipaner - 16 januari 2013 16:27

 

Hej mina fina vänner!

har inte riktigt haft tid med bloggen,men det kommer .jag har inte glömt den:)

 

vi har så fint väder nu,med ljus himmel och fasta fina skoter spår och gå på,så vi njuter .fast det -20 man blir så rosig och glad av att vistas ute.  

och så har vi denna fantastiska fågel i vår stads park,det en fröjd varje år att beskåda skönheterna som ska koma upp.  

ser ni månen ?

 

jag är stolt över mina rynkor.de är livet i mitt ansikte.

                                                  
                       Birgitte Bardot

 
 
Spanaren

Spanaren

17 januari 2013 10:27

En vitryggad hackspett var det så namnet var på denna fina hackspett? Den var avbildad i våran P-T igår.
Minus 29,4 grader kl 09.00 i morse när jag och Sokko gick ut. Gick inte lika långt som vanligt men det blev ändå över ca 20 minuter. Fin bild av dina vovvar idag också. I dagens P-T och hos Lokus så finns det franska bulldogvalpar och jag kan inte förstå men jag tänkte på dig ;.) Vet att det är en mops som du har men ... Ha en bra dag denna kalla och soliga dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

20 januari 2013 12:48

visst är bulissarna söta,men ännu mer hälso problem,jag vet mopsen är inte den bästa hälso hunden heller.men peppar peppar så är hon ok ,än så länge.

 
primrose

primrose

17 januari 2013 15:38

Hej, vilken härlig vinterkyla ni har! ,-)
Jag älskar att vara ute när det är riktigt kallt ,-))
Härlig bild på hundarna! ,-)))
Dom ser ut att trivas.
Byt ut bilen mot en "hoj" eller behåll bilen också, kolla in på min blogg, visst skulle man ha en sån här, ,-))))
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

20 januari 2013 12:47

är på väg,men får inte cykla på vintern för min man.förstår honom,om man skulle drutta ,så är det ju som sagt inte hälsosamt.

är på väg till dig strax:)

 
Spanaren

Spanaren

21 januari 2013 09:53

Bra att du informerar om vissa rasproblem *tummen upp*
Tur att eran Fanci mår som den vackara ballerina hon är *ler*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

22 januari 2013 17:11

ja hon är nog en primadonna:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards