Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

söndag kväll,helgen gick fort!

Av tulipaner - 27 januari 2013 18:21

 

Vi har en 4H gård inte så långt ifrån där vi bor.

Fåren går ute året runt,dom har naturligtvis en inomhus lada till dom ,och så stödfodras dom vinter tid.

 

Vi har oxå hönor som bor i en annan bygnad där det då är varmt och ljust,jätte fint,har inte velat fota där så jag skrämmer dom.

 

Dom har oxå grisar sommar tid som betar,och det ett väldigt populärt ställe för barn familjerna och titta på djuren.

 

I huset som inkluderar allt så har dom fika dag tid som man kan få till bra priser.samt så gör dom trä hästar,så dom är involverade i lite av varje.  

 

Helgen har sprungit ivägg här.med främmande och mycket hund prat vilket alltid är trevligt:)  

Här är en inte utslagen papegojtulpan .Till spanaren:)

 

Ha det så bra ,en fin början på veckan,och var rädd om er<3

 
 
Spanaren

Spanaren

28 januari 2013 07:42

Jag bara diggar får sedan min mamma hade ett par stycken på sin gård. Dom är underbara och jag minns än lammet Dino som fick föddas. Han var svart/vit och var så söt! Tack för underbara bilder av får och papegojtulipanen *tumme upp* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

30 januari 2013 15:18

en av dom är så social så den brukar koma och sticka ut sin lilla nos,och det så gulligt.man vill inte skrämma den med kameran.

 
primrose

primrose

30 januari 2013 12:06

Vad tiden flyger iväg!?
Alla tycker det verkar det som, yngre och äldre, kanske det har blivit mer snurr på jordklotet ,-)
Kul med en 4 H gård i närheten, gillar djur ,-))
Ja du om du knäpper en bild hos hönsen kanske det blir världens bild! Fullt med flaxande höns!
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

30 januari 2013 15:19

ja,det var så jag tänkte ,stackarna må ju flaxa ihjäl sig nästan

 
Ingen bild

Älva fors / Lynx63

30 januari 2013 18:03

Å bä bä vita lamm har du någon ull? Så ljuvligt, älskar djur av alla slag. Ha en bra vecka nu. KRAM

tulipaner

1 februari 2013 15:13

samma du oxå!kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Skapa flashcards