Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

fredag och helg igen

Av tulipaner - 22 februari 2013 13:22

 

Jag har min skönhets sömn förstår ni,det respekterar inte min matte! surt sa räven,och jag.

 

Igår var jag till veterinären och lasrade katinkas tänder 2 fick dras ,och nu är hon så fin så,men det alltid så obehagligt när dom är små vingliga efter lite narkos och lungnande.men nu är allt som vanligt,tack och lov.man är verkligen en höns mamma ,om det på bra eller dåligt är ju nästa fråga?!  

Se här är dom ,doogles:står klart och tydligt att dom är enligt veterinär oxå bra för just blåst mot såna mops ögon,ja vi tränar och som ni ser så funkar det bra.

på tal om nått annat så måste jag in med mina glasögon:ja jag har fått såna :ser faktiskt mycket bättre,undra varför:) fast det ovant trodde att det var en vanlig åldersförändring :men det var inte så enkelt :40% syn på höger öga,brytnings fel,närsynthet och liiite åldersförändring:ja jösses.men progressiva glas ,ochnu är skalmen lös på nått sätt,så ska åka in och fixa det.men jag ser ,kan jag lova ;)

 

resenärerna kommer hem i kväll,få se om man får se nå pyramid bilder:) har hört att dom har en coca cola automat aldeles bakom,måste ju förstöra känslan,ja jag får höra mer sen.

 

nu önskar jag er en fin helg!och var rädd om er<3

 
 
primrose

primrose

22 februari 2013 15:13

Mysig katten har det ,-)
Mopsen med glasögon, visste inte att sånna fanns för hundar ,-)
(innan du skrev om dom förut) Kanonbra!
Ja viktigt att kunna se ordentligt, tycker jag blivit lite skumögd ,-)
Ha en mysig Helg, såg att jag missat ett inlägg, så NU dit ,-)
Primrose

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

25 februari 2013 14:18

vet du jag har trot att glasögonen är för syns skull:)
dom är uv skyddade oxå.och veterinär rekomenderade för blåst för just såna här ögon hundar.

 
skogsfen

skogsfen

22 februari 2013 16:59

Men en sån söt kisse, ja hunden är söt med. Eller rättare sagt han ser häftig ut i sina glas.
Det är obehagligt när de är påverkade av narkosen och när de måste ha krage. Jag har en stor röd katt som för några år sedan opererades för en infektion i benet och måste ha krage och fick inte gå ut. Ja, han drev oss nästan till vansinne av oro. Slutade med att han satt och stirrade rätt in i väggen, då gav jag upp och tog av kragen och passade så han inte bet i såret.
Glasögon är bra att ha för syns skull :)))

Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

tulipaner

25 februari 2013 14:19

ja,man blir knasig av oro ,men tack och lov löser det sig för det mesta!

jo,glasögon är bra:)

 
Ingen bild

Älva fors / Lynx63

23 februari 2013 21:02

HEJ helg igen, förstår inte vart dagarna tar vägen? Undrar om dom fuskar med veckodagarna måndag onsdag fredag. Dom andra dagarna bara försvinner, undra om det är åldern?
På tal om åldern, jag lovade att söka recept till våra bullar. Mitt svar till dig på min blogg, fniss. Nå jag söker, återkommer strax...
KRAM ha en fin helg

Ps underbara goa bilder, man blir så glad av djur....Ds

tulipaner

25 februari 2013 14:19

ja,bullarna ja :)

 
Spanaren

Spanaren

28 februari 2013 11:55

Underbara bilder ... tack *glad*
Duktiga Fanci med sin nya glasögon /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

1 mars 2013 14:54

gulle dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards