Alla inlägg under mars 2013

Av tulipaner - 31 mars 2013 17:07

 

Skär torsdags race,vi var ute på isen det blåste kyliga vindar,men jag hade klätt mig,och dom här damerna rör på sig ordentligt så dom går det ingen nöd på som synes.

 

Har ju vart som frisk från förkylningen ,men inatt så har jag hostat som en ja,ska inte skriva vad jag tänke r,och sen har jag nått i örat,som en propp som skulle sita där,helt sjukt har aldrig vart med om nått sånt.av vaktar till imorgon.


Har vart och besökt andra bloggar och ser ju att påsken är inte som alla andra tror det god mat osv,men folk är sjuka ,det händer saker som inte altid är så roliga.

skänker alla dom en tanke ,och önskar att alla får ha en så fin fortsättning på påsken det bara går<3

Av tulipaner - 27 mars 2013 13:23

   

 

Ha det så jätte fint ,och ni som ska ut och köra ,kör försiktigt!

Av tulipaner - 25 mars 2013 15:56

I helgen då åkte vi ut till isvägen,det var så soligt och fint,men ack så kallt i luften! Tur att jag hade sett till och ha kläder på mig.Men hundarna dom njöt och var lyckliga,och det tror jag det ,frihet på is det väger tungt,och vatten sommar tid,skulle gärna ha båt,men vi kan inte göra allt hinner ju inte ,maken har bara en semester period,sen ska man ju hinna vara hemma oxå,och mitt intresse är blommor och trädgård.husbilen är ett kärt måste varje sommar ,vet inte vad jag skulle kunna byta ut den till,ingenting som jag ser det .Nu kommer nån isvägs bild igen.    

Säg är det inte härligt,det finns bänkar och sitta på oxå ,vi gick nämligen åt det hållet vi inte gjort än,så då har vi averkat den oxå.så roligt och se folk glada åkandes skridskor,eller skidor på andra sidan!

sen har vi haft åldsta dottern med sambo här i helgen ,vi har ätit sett hockey matchen,och spelat ett spel som jag inte kommer ihåg vad det hette,men man har kort och så säger man ett ord om kortet,och så lägger dom andra ut et kort som har med det ordet och göra ,så gissar man vilket kort den som la ut kortet la ut,och då poäng eftersom man lyckats ,riktigt kul,och så fick hjärn cellerna jobba oxå:)

 

Önskar alla en bra kväll,och var rädd om er <3

Av tulipaner - 22 mars 2013 13:08

 

Trevlig helg!

vad ni då må hitta på ,en del jobbar ,en del åker skidor ,ute livet här i norr är på topp nu,och det inte konstigt så underbart väder vi haft,men vi får allt klä oss,för vinden den viner verkligen .  

Inomhus vakten har full koll på vad som händer utanför huset,det väöl tur man har en sån:)

Inga fåglar inga katter ,men det kan blåsa till i trädet ,ochdå blir det extra intressant för en katt.

den vanliga handlingen står på dagens :ska göras.förr tyckte jag det var roligt och handla det gör jag inte idag,tycker bara det jobbigt.men mat måste man ha annars så svälter man ,och vi får vara glada att vi har mat på bordet!

 

var rädd om er <3 kram

Av tulipaner - 21 mars 2013 15:26

 

Vad det har tinat på vägen till kolonilotterna,på dessa dagar när man varit förkyld,det syns att det händer någonting nu,det blir vår .och det blir påsk snart.vilket jag totalt haft borta ur mitt minne,ujuj,men jag har ju kommit på det nu så ,som det heter bättre sent än aldrig!  

Min passion är vatten och snö,vet inte varför ,men tycker att det jätte vackert.

en dag förstår jag nog varför .glada hundar i alla fall som fick gå på promenad idag,och otroligt skönt att koma ut för mig!

 

Konsten att vila ut är en del av arbetes rutin/John steinbeck

 

Titta aldrig ner på någon om du inte håller på att hjälpa honom upp/Jesse jackson

 

Tänkvärt!

 

Var rädd om er <3

Av tulipaner - 19 mars 2013 11:35

 

Från en bil väg som vi kan köra för att koma ut till öarna vinter tid,nu har dom haft problem med isvägarna igen i vinter,men slutligen så fungerar dom.

I och med att det inte finns direkt ork med hundpromenader så har vi åkt till nån liten skogs dunge och släppt dom.har ju filosofin om att ,har man hund ska man kunna sköta den,men ack,vad jag får backa,inte nu i alla fall,med denna förkylning.  

Här börjar det  

Steg 2  

Och slutligen så är han här uppe,det rätt häftigt!

 

Kanske en ny hobby:)

 

Var rädd om er där ute <3

Av tulipaner - 15 mars 2013 20:05

 

Sol varje dag katten njuter verkligen,hon ligger gärna på morgon tidningen oxå,min morgon vän:)

vi har så fint väder,men ack så kallt fortfarande.men man kan klä sig.då började jag hosta lite och det blev mer och sen så blev det sån skräll hosta bihållorna fulla med allt som hör en förkylning till och feber ,vet många som sagt att hoppas du slipper den,men nu är det ett faktum,man far så illa i kroppen avdetta hostande.jaja,jag klagar står för det :)

den äldre gossen har en kompis som bor ner över och helt plötsligt har dom komit på att nu skulle han till stockholm så han har åkt för ett tag sen,hotell rum bokar dom medans dom väntar på flyget,den som får närmaste läget till stan det tar dom:och då kan jag bara le,det ungdomms tiden så härligt att bara kunna fara iväg så där utan och planera.nu har han ju jobbat hela veckan till sena kvällar,så jag hoppas dom får en bra helg där nere.  

Barnbarnet har anlänt Han är 10år och inte stor tror han väger 2,2 kilo!

han går efter mig hela tiden det så kul,det känns som igår när hon var och hämtade honom,och vi var så oroliga att den lilla valpen skulle klara resan hem för den var så liten.så hon flög ner och åkte tåg hem,så han inte skulle få ont i öronen:)           men nu har dom åkt till Rom lär ju vara mycket kring den nya påven där,det ju massor bara här!

 

Trevlig helg till alla ,och jag hoppas ni slipper denna skrällande hosta !    var rädd om er<3

Av tulipaner - 13 mars 2013 17:20

  Idag då fick vi bråttom ut,det så fint väder och då måste man bara ut och njuta.Tur jag kläde på mig ,för det ser bara varmt ut ,blåsten gör ju sitt till .

Men vackert är det ,det kommer man inte ifrån.   Här är vi på väg ner från kullen,matte säger att det bra för musklerna för människa som hund och  använda benmusklerna.

 

Idag kommer barnbarnet :nä,det inget barn,det är en pomerainian,dom ska åka bort så då får mormor vara med honom.han går bra in i flocken så det inga bekymmer ,men han är inte så förtjust i katten av nån anledning ,den har vi ju haft i flera år nu.men man kan ju inte gilla allt :)

 

var rädd om er <3

Ovido - Quiz & Flashcards