Direktlänk till inlägg 27 september 2013

jisses fredag igen!

Av tulipaner - 27 september 2013 12:26

 

Nu har jag landat hemma hoppas jag.Det har vart mycket med min lunga,kontrast röntgen ,indikator insatt i armen ,koll om jag har TBC,men den visade inget. För dom som inte vet så har jag dragits med feber toppar i snart 2 års tid.och dom har alltid legat på över 39 grader,så kroppen och knoppen blir slut.och sen är det ju inte ett normalt tillstånd,feber är ju bara ett tecken på att nått inte är som det ska i kroppen.förra året togs det prover och dom var bra.I år då ledsnade jag och i våras togs det då mer prover ,bra värden och i höst då gick läkarn vidare med mer djupgående prover och lung röntgen.det enda som visade nått var då lungröntgen med en liten liten typ boll som finns där.min läkare tror på infektion,medecin läkarna likaså och lung läkarna samma,jag har frågat om dom tror det en tumör,och alla säger att det ser inte ut som nån sån utan det en infektion. så jag har fått tid för en bronkoskopi undra om det hette så,men dom går in i lungan och tittar på den lille där inne ,och tar prover,och vad händer sen undrade jag:då får du penecelin för den infektionen som kapslat in sig.och det förekommer och är vanligt.nu är det väl inte var och varannan som får det ,men inget konstigt.

samma med TBC som var utrotat,inget ovanligt att folk får det,så det min okunnskap i detta som gjorde att jag blev väldigt undrandes när dom skulle göra TBC kollen.men idag vet jag.som jag brukar säga :man lär sig något nytt varje dag och vecka samt måndad osv,man kan bara se det positiva i olka lärdommar ,dom gör oss rikare,trots elände mellan varven.   

Vi fick höst på en gång när man dragit ner persiennerna för att sova,och drog upp dom nästa dag,då var det kallt och ruggigt.men det så vi ska ha ,men jag vill ha den klara fina luften.men älskar alal höst färger,och när man börjar tända ljus ,ja det en härlig tid oxå,det finns positiva saker i alla årstider.

Att ha hund är dess värre ett badande varje dag ,inte hel hund men halv,mina är ju så små så dom drar ju in hela skogen,ibland med ris ,eller nått större barr sand och allt vad det har med sig,men vet ni,det härligt ändå skulle inte kunna tänka mig tanken att vara utan dom<3  

Så här trött är mopsen dom andra ligger i soffan och sover,och nu har jag besökt bloggar och svarat och det verkligen olika saker som finns att läsa vilket gör det hela väldigt intressant,skulle ju kunna skriva om våra resor ,men tycker det trevligare för andra att få sin egen upplevelse av olika länder när dom besöker dom.

Nu önskar jag alla en fin helg!och var rädd om er<3

 
 
Spanaren

Spanaren

27 september 2013 13:01

Otroligt fina bilder igen *wow*
Skickar du aldrig in några bilder till typ Annonsbladet eller så? Andra bör få njuta av din fina fotokonst. Detta med pumpen är så vackert och så klart alla bilder för det förstod du att jag menade. Så bra att de har sett något på dina lungor som du snart får åtgärdat. Måste kännas skönt att du får en förklaring på din feber med mera. Trevlig helg fina vän/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

29 september 2013 14:03

nä jag skickar inte in ,och borde lära mig och sätta copyright på bilderna ,ska se om nån av pojkarna vet hur man gör.
ja jag har ju en liten liten grej i lungan som alla sagt är en infektion,jag har frågat rakt ut om det en tumör eller cancer,men dom säger att dom brukar inte se ut som den jag har ,men dom tar alltid ett prov på det när dom då tar biopsier för det hör till rutin.
tack snälla du ,det som med dom jag har här på bloggen att ni så himmla gulliga alla på sitt eget sätt/kram

 
primrose

primrose

27 september 2013 13:16

Ha haha det ser ut som om mopsen stupat!
Dom är så charmiga mopsar, dom kan konsten att riktigt koppla av ,.))
Fina bilder, och vad fin ljungen är i den underbara ställningen!
Hösten är här, så kallt med en gång, täckjackan på!
NU hoppas jag dom hittar felet så du får rätt medicin, fy det måste varit urjobbigt att ha så höga febertoppar i två år!
Ja, nu lär man sig att det är vanligt med infektioner och tbc inget jag visste.
KRYA PÅ DIG!
STOR KRAM Primrose och förstås, en härlig Helg!.-)
Fredag igen JIIPI .-)))

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

29 september 2013 14:01

ja,dom är charmiga,men jag tror inte jag hade velat ha 2 mopsar,inte med den energin hon har:)
tack för dina snälla ord,du alltid så trevlig på nått sätt jag inte kan förklara/kram

 
Ingen bild

Lynx63

30 september 2013 01:05

Japp fredag igen och nu är det söndag. Hm nä förlåt det är måndag kl är 01,04, är så pigg att jag funderar på att dansa lite vals. Eller ska vi ta en tur med bilen? Sover du? Ja ha jag får väl komma tillbaka och leka med dig då du har vaknat. Stor stor varm kram och ha en fin vecka.

tulipaner

1 oktober 2013 17:07

jag har precis sluttat se bbc life,så hade jag vetat detta då hade vi tagit en tur med bilen ,eller bilarna:)

 
skogsfen

skogsfen

30 september 2013 11:50

Vilka fina foton sååå härliga färger.
Oj då men har tre läkare sagt så så är det nog det hoppas de ger dig medicin nu som tar kål på basiluskerna.
Ha det gott och kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

tulipaner

1 oktober 2013 17:05

Tack snälla för alla dina ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards