Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Helgen förbi och ny vecka på inkomande

Av tulipaner - 6 oktober 2013 23:41

 

Tack för alla lycka till och styrke kramar !

Det gick bra ,läkarn sa att dom söker efter infektioner,svårt och veta vad,fick bedövning i näsan i 2 olika sorter.en för att man inte skulle hosta så mycket och en för smärtlindring,och dom tyckte att jag var tålig.sen gav dom lugnande i dropp nålen:man slapnar tydligen av lättare i halsen ,så där lärde jag mig nått nytt,kände inget av det lungnandet,dom sa att det som att man druckit två stora whiskeyn.

nåja,så in med den lilla kameran då,och då satte jag igång och hostade jösses trodde aldrig det skulle ta slut,men när det lungnade sig kunde jag ligga och titta på mina lungor medans dom tog prov och underssökte dom. du tålig du säger dom,jag tyckte det inte var nån fara det var hostandet i början jag ogillade .  

så jag får provsvar till veckan,och det skönt och ha fått gjort den.allt har gått jätte fort har ju vart på vanlig röntgen,kontrast röntgen,sen fått en indikator insatt för att kolla om jag har tbc.och så det här då.så jag kan inte klaga på sjukvården .

och jag har fått jätte bra bemötande.så rosor får dom.    bara att dom skulle ha börjat på en gång när febern började hade jag inte behövt ha den ,för det har inte varit så kul.men det konstiga är att den är borta nu.nåja ,det är jag bara glad över:)  

Till något betydligt trevligare,skogs promenader med hundarna och dom fina höstfärgerna.det bara så underbart.så jag jobbar på och få upp min kondis nu och har köpt nya gympa skor ,så jag har stadga och ordentliga skor,nog för att det inte var nå fel på dom förra heller,dom inköptes förra året,men det trevligt med nya fräscha skor.jag tor man går fortare då:)  

Har köpt en bia bädd,dom är bar och torka av ,tvättar sönder dom vanliga,och vem tyckte inte att den var aldeles förträffligt bra:) så då köpte jag en till.så är det med dom 4 benta .  

En valpis var på besök,en minibull terrier.det tyckte lilla damen var väldigt trevligt,så det busades ute ganska ordentligt.do mandra damerna är för små för sånt med en valp så jag sätter dom i sovrummet,så det inte händer nån olycka ,och det verkar dom förstå.hundar är inte dumma,den saken är helt säker!

 

Nu hoppas jag ni får en bra början på veckan och att vi får ha vårt fin väder.

var rädd om er <3

 
 
Ingen bild

Lynx63

7 oktober 2013 01:30

HEJ min fina prinsessa, jag hoppas att du har det bra. Fy så jobbig undersökning, jag önskar att du snart får svar. Jag stod i hörnet med bilen och undrade vart du tatt vägen, men så kom jag på att du skulle till läkaren. FÖRLÅT mitt slarviga minne, men jag tänker på dig hela tiden. Även om jag missar lite här och där, så bor du i mitt hjärta. KRAM fån tant :)) Lollo

tulipaner

10 oktober 2013 15:25

men gulle dig

 
Spanaren

Spanaren

7 oktober 2013 07:27

Duktiga och tappra du! Du är också värd blommor och det flera gånger om. Fina foton!
Biabädd ... en sådan ligger Sokko i när vi är i torpet. Ligger han i den som vi köpte här hemma ... nej! Den andra är kvar efter de andra hundarna och är som ny ändå ... kan det vara att den är redan begagnad eller ...
Goa kisse!
Sicken söt valp! Men Sokko har då fått träffa en liten hundkille och den satte honom allt på plats, så nog tror jag små och hundar kan leka lika eller ... Sant är att jag tycker som du i alla fall.
/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

10 oktober 2013 15:31

jo då dom kan leka bara dom är på samma nivå.
oj,jo dom små dom kan allt ,vi har ju en mops som satte en laika på plats hos bekanta i södra delen av sverige,det en dam som inte går av för hackor:9

 
Spanaren

Spanaren

7 oktober 2013 07:28

Ps Testar ... fick inget pling nyss

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

10 oktober 2013 15:29

pling :)

 
skogsfen

skogsfen

7 oktober 2013 09:14

Skönt för dig att det gick bra med undersökningen, och att febern är borta.
Du ska se att det är på väg bort nu...och att du blir piggpiggpiggelin.
Nya skor piggar upp klart man ska unna sig. Och som du skriver de går säkert fortare och säkrare. ;)
Kram från Skogsfen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

tulipaner

10 oktober 2013 15:29

ja,jag väntar på svar ,man blir otålig:)
ja,.man får ett annat stöd från skon,känner det nu när dom sitter bra.så nu ska här power promeneras:) kram

 
primrose

primrose

9 oktober 2013 22:30

Va modig du var! Att få något nerstoppat i svalget, FY! Riktigt läskigt.
Skönt att det är över nu.
Bra att febern har försvunnit.
Härliga bilder, katt i ny bädd, så himla fin ,-)
En mini bulle, söt, min kompis hade en bullterrier förut. charmiga hundar!
Nya skor, ja det skulle behövas att ha något bra att gå i, Har köpt skor, men skulle behöva nåt mer praktiskt skönt!
Jag är ju ute mycket med hundarna!
Ha det jättefint nu!
KRAM från mig, Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

10 oktober 2013 15:28

ja,nya skor är inte fel,jag köper alltid tennis skor går ju rätt mycket så jag använder dom när jag är ute på hund promenad fastnar alltid för asic,dom är stabila och har bra svikt.brukar fråga dom som jobbar på sko avdelningen så det blir rätt . kram till dig oxå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards