Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

snö

Av tulipaner - 17 oktober 2013 14:21

 

Börjar med ett ordspråk:Gör dig inte så stor.Så liten är du inte.

                                                  
                              judiskt ordspråk

var på en vitamin kväll här om dan,och ja,jag vet inte ,allt är bra och det fungerar och är undersökt,och våra grönsaker är inte bra och då måste vi ha kosttillskott.jaha ,hur går detta ihop då ,om grönsakerna är så dåliga så varför äta dom då? nä bättre och köpa kosttillskott eller vad?

men man kunde till och med ta det på faktura det kostar bara 1120:- i månaden,och man blir som ny!

om man blev det så skulle nog många dricka det och ha alla dom 3 burkarna man skulle ta under dag och kväll.

min tanke var bara ,nej nej nej ,jag köpte inget,blev faktiskt anti ganska fort.ja visst kan man väl äta vitaminer ,men allt vi äter kan ju inte vara så dåligt eller ?

Det dom sista blommorna jag plockar in nu,känns lite vemodigt faktiskt.  

vi fick snö igår och det har kommit mer under natten.nu far ju detta bort,men tycker det så skönt för det blir så mycket ljusare då ,under hundpromenaderna på kvällen,men den kommer och den stannar när det dags.  

Det vackert oxå,det ska jag inte sticka under stol med.


Nu hoppas jag alla får en fin helg ,med eller utan snö ,och som min blogg vän Primorose,så sticker jag halva struts huvudet under marken ;))

var rädd om er <2

 
 
Spanaren

Spanaren

17 oktober 2013 14:43

Vi fick snö på förmiddagen idag. Fina foton som vanligt *ler*
Läste att många kan äta för många vitaminer också. Just nu går det en trend genom landet att det äts för lite av D-vitamin. Men äter man varierad kost så tror jag att man får i sig allt som behövs. Gillar din sunda tanke med att ingenting köpa *tumme upp* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

21 oktober 2013 11:47

ja,något sa mig aatt detta är inte möjligt,bara .

 
Spanaren

Spanaren

17 oktober 2013 14:43

Ps Så fint du har gjort det på din blogg

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

21 oktober 2013 11:47

tack

 
primrose

primrose

17 oktober 2013 21:11

Först måste jag säga att vilken helt underbar bakgrund du har!
ÄLSKAR den ,-))
Snö jo jag hörde att det skulle snöa, här regnar det, och visst är det mörkt ute!
Becksvart, såg knappt en person som passerade 3 meter ifrån!?
Visst känns det nu när blommorna tas bort, man minns ju hur kul det är att ta fram allt ,-)
Det var dyra vitaminer för att bli som ny! ,-)))
Visst är det väl bra med det man äter, men jag läste att D vitamin får vi i oss för lite.
Vilket bra ordspråk! Det gillade jag.
Ha en skön Helg, KRAM Primrose ,-)
Räknar in Fredagarna till Helgen, den går så fort annars ,-)))

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

21 oktober 2013 11:48

Tack

 
Ingen bild

Lynx63

19 oktober 2013 12:16

Ojojojoj vauuuu sicka toppen bilder, helt underbara. Vill önska damen en fin och underbar helg. Kram :)

tulipaner

21 oktober 2013 11:45

Tack!

 
skogsfen

skogsfen

20 oktober 2013 10:30

Så klart det är bäst att äta de naturliga vitaminerna man får väl äta några grönsaker mer då.
Jag hade nog ställt frågan: vad är det i burkarna då, jag menar vad kom det nyttiga ifrån??? Konstgjort förstås!! Och vilket hutlöst pris, det får man mycket grönsaker och frukt för.
Nä du gjorde rätt. "Man ska inte förminska sig själv utan skina som det stora ljus man är och på det viset låta alla andra skina"(Mandela)
Kram på dig tulipanljus / skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

tulipaner

21 oktober 2013 11:44

Tack snälla du/kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards