Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Trevlig helg!

Av tulipaner - 8 november 2013 13:44

 

Jag tänder ett ljus ute varje eftermiddag,det skymmer så fort,och mörkret kommer smygande,men ändå så vansinnigt fort!

tänker på dom ungdommar som är så vilsna idag,dom vet inte vad dom ska bli,den del dom provar droger,för det kostar inte så mycket om man" röker på"som det heter.det finns folk som säljertabletter dom själv fått av läkare,tex:tramadol(tror dom heter det ett morfin preparat) nån gör eget vin,och vad är det i det? och ungdommarna köper det flr dom har inte så mycket pengar.dom har skrivit ut sig från skolan,och vad händer med dom idag? man ska ha gymnasie utbildning till allt.det finns väl nått som dom kan få,nästa fråga är vill dom ?

det en viss lättja som förekommer hos dom,det ska chillas ,som det heter.

och varöfr tänker jag då sä här>:jo man hör hur den ena eter den andra åkt fast för dittan och dattan.finns dom som tagit överdoser,och jag ryser så in i hela märgen,vad händer?   det måste vara vårat samhälle som ställer till det,eller är jag dum som inte fattar att ,det kanske inte alltid funnits föräldrar som brytt sig om sina barn,ja ,jag vet att det förekommer i alla olika levnads förhållanden fattig medelklass och rik.


sen sägs det på nätet och olika sidor om man googlar tydligen att det inget farligt,man väljer att hoppa över dom sidor där det står att det är farligt.      och det här är dom som ska ta efter oss ,men om det blir bara rent potatis mos av vissa ,finns det nån som skedar upp dom då?

ja,mina funderingar är djupa ,och jag skulle så velat jobba med dessa ungdommar,men när dom är 18år,då får dom göra som dom vill.                                vi har massor med bra ungdommar oxå ,det inte så att jag påstår att alla  håller på med en masa saker.men jag blir ledsen när jag ser fina ungdommar som gått i skola med nån av mina barn hur förstörda dom blir.hoppas nån tar dom på alvar,när fält assistenterna förrsvan ,så blev det mycket stökigare bara här runt i kring skolan,dom gjorde verkligen ett super jobb.tänk om dom fick koma tillbaka?   


Nu blev det knas med text och bils,men igår var en fantastiskt fin dag här,snö som gnistrade så fint i mån ljuset tyst och stilla gick jag ner till kolonilotterna,där det inte finns nån aktivitet alls det enda vi såg var rådjurs spår,och det är roligt och springa och lukta efter.vi låg på -5 perffekt för mig ,man behöver inte klä på sig så mycket heller ,tänk om vi fått behålla det underbara fina.och så är det kram snö väder idag.så trist,ja jag vet det komer mer av detta ,men några dagar hade vi väl fått ha !  


Önskar alla en fin helg ,och var rädd om er <3


Medelandet på anslagstavlan:valpar till salu.

Den enda kärlek som kan köpas för pengar.

 
 
Spanaren

Spanaren

8 november 2013 14:47

Fina foton allihopa!
Du är duktig på att göra fint omkring dig. Se bara löv i lyktan plus något torkat *fint*
Hade inte en aning om att fältassistenterna är borta.
Såg i veckan på teve om en ungdom som det gick så bra för trots att hennes mamma söp och var elak osv. Poliserna i programmet sa att inte berodde det på hemförhållanden när denna tjej skulle börja på universitet. Är inte skolan hårdare nu än för ett antal av år sedan? Nu är det inte bara att hoppa av gymnasiet och gå hemma. Det ska vara annan utbildning eller så ska det vara typ ett jobb.
Lätt att få tag i information svar ja.
Socialen skulle bry sig mera om barn som far illa.
Tur att du har skötsamma barn vännen *ler*
Trevlig helg/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

12 november 2013 11:21

Du är uppmärksam:) vilket jag ju vet!

ja,visst är den hårdare dom som hoppar av gymnasiet,måste ju ha en gymnasial utbildning för att söka jobb.det fick man inpräntat när dom skulle in på gymnasiet.och eget ansvar,då måste man som förälder se till att det egna ansvaret följs. det ser man som haft 4 ungar på gymnasiet att visst är det tufft mellan varven med skolan ,men då får man finnas där och stötta. jag vet att nån slags projekt finns,men det inte skola ,utan jag tror helt enkelt att man får prova på och göra praktik,men jag är inte hundra säker.

 
primrose

primrose

8 november 2013 19:12

Hundar ja det är kärlek det, finns massor hos dom!
Otäckt med droger, och att många förstör sina liv.
Har själv inte kommit i kontakt med droger, men jag läser om ungdomar som råkar illa ut.
Sorgligt!
Jag hoppas dom får den hjälp som dom så väl behöver.
Livet har blivit tuffare och tuffare. med all arbetslöshet och mobbing som jag tycker det verkar som det finns mer o mer. Både i skolor och på arbetsplatser.
Vilka helt fantastiska snöbilder, så vackert.
Hoppas det blir en helg att njuta av.
Ha det fint på alla sätt. KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

12 november 2013 11:17

det så det ser ut,och vi måste försöka som vuxna och visa vett och etikett tror jag /kram

 
Ingen bild

Lynx63

10 november 2013 16:10

Ja den kärleken, du har så rätt våra unga är vilsna och det är inte rättvist. Önskar att alla kan få hjälp på det sättet, som den egna personligheten behöver.

Inte att alla klumpas ihop och stoppas in i ett gemensamt fack alla är unika och har olika möjligheter att klara olika saker.

Vi satsar för lite på våra unga, så är det. Jag skulle kunna gå nu från mitt jobb med mist 50%, för att ge mina resterande 50% till en ung människa. Så att dom kommer in i arbetslivet, det som kullkastar hela den iden är pengar.

Hyrorna är för dyra, el, bensin, busskort och maten också. Så synd att man gråter, stor kram och ha en underbar söndag....

tulipaner

12 november 2013 11:16

så är det min vän,tyvärr!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards