Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Regn hos mig

Av tulipaner - 16 november 2013 18:52

 

Mopsen flyger:ja det gör hon verkligen,hon är en flygande mops!

vi har haft ett ljuvligt väder under veckan,och jag har njutit av det.

snön är så fin när den glimmar . Har ju en av japaneserna som tog bort 4 tänder i överkäken,och det har blivit ,så hon som får brunt över ögonen och jag blir ju galen,så ska dom bara inte se ut.men det har och göra med att dom är ju trubb nosiga och allt blir som ett i ögon nos och bihållorna.nåja,far till hund affärn och hittar då ett kalk som verkar helt super betalar 379:- kr för det tyckte det var lite dyrt.men men hjälper det så är jag glad.och då googlade jag på det :och ser att på nätet tar dom 279:- och det en hel hundring.kan inte tänka mig att frakten kostar en hundring.det har hänt förr och det stör jag mig på,då vet nui det .Men när jag nu for iväg då tänkte jag att jag skulle fota nått gammalt hus ,eller nån av dom äldsta här i stan i alla fall,och det ser ut så här.  

Inte nått hus med kruiduller och saker,men fönter osv är intakt,dörren ett fråge tecken.många gör ju om dom i olika färger ,och så ser dom inte så gammla ut som dom är och det faktiskt tråkigt.för någonstans så får jag för mig att man ska restaurera försiktigt speciellt om det k-märkta hus.  

Nu säger vi som så ,på återseende och var rädd om er där ute,och hoppas ni har en fin helg!

ja,.just det :vi har ju haft en styck mords rättegång här uppe hos oss:och när jag hämtade tidningen i morse:vad ser jag då om inte killen som är misstänkt.Han har ritat en tekning och det strå kram på den,vad jag tänker då,tja:det så sorligt,han har olika diagnoser,hans pappa verkar ha haft koll på denna kille i massor för att han ska kunna leva någorlunda normalt.det står massor om detta på nått forum på nätet tydligen.och jag stannar upp och ställer mig en undran:vad händer är det han ? eller har nån utnjyttjat honom för detta.  kanske ska skriva att det funnits en äldre karl som hon haft ett förhållande med oxå som har funnits i misstankarna ,men inte riktigt samma som hans olika saker som dom hittat hennes dna på.   bara så sjukt allting ,och så har han ritat snögubbar medans dom haft plädering:ja ,jag vet inte hur det kan vara så grymt ,men ändå så sorligt att sånt här händer. nu är inte domen klar ,men den kommer så småning om. 

Nåja fortsatt trevlig helg<3

 
 
primrose

primrose

16 november 2013 19:50

En flygande mops, ja hur hon flyger fram ,-)))
Gamla hus är vackra och behöver restaureras sparsamt, dom har ju stränga regler för sånt.
Så mycket snö ni har, här är det mörkt och barmark.
Vackra foton.
Det händer så mycket nuförtiden, många läskiga mord, många av mördarna är nog inte riktigt.....
så dom kanske har två sidor .
Otäckt är det alla fall.
Hoppas du mår helt bra igen efter din infektion i lungan!
KRAM Primrose .-) Hoppas Söndagen blir skön! .-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

18 november 2013 14:58

tack jag är ok.
vi har haft plus grader så det värsta halkan här så jag är lycklig för mina icebugs.

ja det inga roliga saker man läser om alltid.
kram

 
Spanaren

Spanaren

18 november 2013 07:40

Tror stenhårt att det är denna kille som har mördat. Går rykten om att han har styckat sin hund också. Tagit strypgrepp på sin förra tjej enligt henne. Verkar vara en störd kille som inte alls har några känslor. Vissa av dessa sjukdomar visar att barn eller vuxna inte fungerar som de ska så ...
Hej hopp galopp vad bra att du ska få till dina hundar /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

18 november 2013 14:55

man undrar vad som gått snett.

 
Ingen bild

Lynx63

18 november 2013 22:11

Oj så sorgligt med den unge sjuke mannen, hoppas att dom har fått tag på den rätta. Så det inte bara är profilen som stämmer, bara för att han är sjuk innebär det inte att han är boven. Men polisen gör nog så bra dom kan, men ibland är man rädd att dom tar den enklaste vägen.

En flygande mops hohoh så härlig bild, ja alla bilder är toppen.
Vi ska snart bjällra fram i ett visslade svung du och jag med alla renar. Kram kram kakan och kaffet är serverat. :)

tulipaner

21 november 2013 21:52

mums slurp ,oj,behöver servett.oj så gotti gott gott!
ja,han är häktad och ska genom gå en rätts psykiatrisk undersökning.det som du skriver,det behöver inte alltid vara den man tror !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards