Direktlänk till inlägg 1 december 2013

1a Advent

Av tulipaner - 1 december 2013 10:59

  En fin 1.a Advent till er alla!  

 

Tack spanaren för ditt tips,men det fungerar inte heller tyvärr:(

 

Men det väl inte meningen.

 

vi har i alla fall ordnat en riktig gran från bekanta.vi har inte haft en äkta gran sen min styvfar blev sjuk.så jag köpte en i plast.men nu kändes det som att ,nu,nu ska vi ha lite gran lukt.

 

Idag ska vi åka till yngsta dotterns sambos föräldrar och äta 1:a advents middag,alla våra barn kommer utom den yngsta sonen,han vill inte .men jag förstår han är 18 år och i den åldern är man inte så road .han klarar sig  

 

köket har fått nya tapeter så det känns fint och nu är alla stjärnor och stakar uppe,och ute faller snön,så vitt och rent är det ett stort täcke över vår gård,inklusive andra oxå,men det ser så fint ut !

 

Det tråkigt för mina blogg vänner ,en har mist en svåger och det inte lätt och alla kramar jag kan till dom,all värme jag kan ge till er <primorose  

 

Lillan har ont i örat och mår inte bra Lynx63 krya på dig lilla vän!

 

En fin dag och kväll till er alla  från oss i norr/var rädd om er<3

 
 
Ingen bild

Lynx63

1 december 2013 18:08

Men du är då för underbar, tack för din omtanke.

Ja nu hoppas jag att ja kryar på mig, för snora i 1 vk är mer än nog. Ha en fin middag och njut av din 1 advent 2013, tänker på dig.
KRAM kram kram :)

tulipaner

5 december 2013 14:18

ja,fy det räcker med snorandet ,nu får det räcka för flera år framåt!kram

 
Spanaren

Spanaren

2 december 2013 07:30

Man skapar ett vanligt inlägg som vanligt.
Trycker som vanligt på den lilla bildrutan.
Trycker sen på fliken Bildarkiv
Ändrar ex. årtal och månad
Ändrar bara månad ... och vips har du bilder som du har lag in som förr som du kan klicka i ... inlägget som du skriver.

Ja en tanke till alla människor och djur som mår lite dåligt eller har sorg osv.

Ps I december och i början av denna månad och detta år så hittade nog ingen några bilder för det fanns inga inlagda. Men hade du ändrat till november månad så ...

Vad många har fina seder för sig i denna julmånad ... måste vara jättekul :-)

Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

5 december 2013 14:17

ja,jag provade med det oxå,men icke sa nicke ,det ville sig inte tyvärr.
vet inte vad som bråkar.
men tack för tipset!
ja det blir ju så oxå i och med att barnen är stora och dom träffar olika partners med olika traditioner ,så det kul/kram till dig ,och broddarna på damen!

 
Ingen bild

Lynx63

4 december 2013 00:01

Tralla la la laaaaaa nu sjunger jag en sång för dig, jag vaknade och hade fått mitt öra tillbaka idag. Hurra för det, du måste ha trollat bort det onda.

För fy bubblan va det har var jobbigt med ont i örat, man förstår att barn gråter. Jag ville också yla, inget snö så långt ögat når.
Men det gör inget, man har det så mysigt i alla fall.

Ha en underbar onsdag, nu nannar du säkert kudden och jag busar vid datorn. Eller så är du vaken och bakar färdkost till oss. För snart bär det av, jag känner att nu kommer krafterna tillbaka med buller och bång långkalsong. :)

Kram kram go prick.....

tulipaner

5 december 2013 14:15

långkalsong och kort kalsong brukar gå ihop:)))
du är för rolig du,skratt!

skönt att du är på gång nu,blir glad och läsa det,ja visst är det synd om barnen med ont i örat,inte konstigt ,det gör ju super ont.tur att ditt öra är i normalt läge nu hoppas jag :)

 
primrose

primrose

6 december 2013 12:12

TACK för dina varma ord!
Ja, nu lyser det varmt i många fönster, mysigt att se.
Vi hade riktig gran länge, men den fick alltid så gröna långa skott upp till 20 cm. Hela granen var full med skott och då ville vi ( läs jag) inte slänga ut den. ,-)))
Så nu har vi plats, fast en vacker plast gran som inte ser plastig ut!
Låter mysigt med 1:a advents middag, jag förstår också 18 åringen ,-))
Ha det fint, mysig Helg!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

8 december 2013 12:23

du är bara så go du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards