Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Grå Torsdag

Av tulipaner - 5 december 2013 14:23

Inga bilder idag heller ,vet inte vad ,har provat med lite av varje nu!

 

vi har verkligen grått och trist,lite snö mycket kangel is.och det positiva är att vi har minus grader i alla fall,så slipper vi slasket!

 

hoppas alla har haft en fin 1:a advent.och snart är 2,a advent här.

 

Har tränat mops,och det går fin fint nu kan hon väl dom mesta vardags lydnads bitarna ,men lite fin slippning behövs alltid,har ju tränat själv,och det alltid bra med störnign och andra som tittar på det man gör.i Januari börjar vi rally lydnaden,så det blir kul.

 

mitt ben bråkar,men det som vanligt,det inte konstigt egentligen med det knagliga där ute ,gör inte det bättre,men vi knallar på här:)

 

Jag har upptäckt att när man är djupt

bekymrad finns det mycket att hämta från en

hunds tysta.tillgivna sällskap som man inte '

kan få från något annat håll.

                             Doris Day

 

Ha en fortsatt bra vecka och en riktigt trevlig 2:a advent,och var rädd om er<3

 
 
TantGlad

TantGlad

5 december 2013 14:45

HEJSAN!
Slaskväder är inte kul, för man heller några minusgrader och lite lite snö. Lagomt är bäst.
Det är fint att ha djur, och hundar är tillgivna.
Uscha då för ditt ben.
Ha en jättefin torsdagskväll nu!
Kramen från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

tulipaner

8 december 2013 12:31

mitt ben klarar sig :)
slask är mindre kul,nu ligger vi på minus 20 vi vet vad vi har framför oss,men vi är van,
har haft hund i hela mitt liv,så det ett måste ,sen skulle jag inte ta mig ut och gå utan,det som man tar handväskan med sig ut när man ska handla :) /kram

 
Ingen bild

Lynx63

5 december 2013 16:26

HEJ min fina vän, ont i benet?

Näpp jag sänder genast kalasbyxor, hängslen, livrem, stavar, overall och skumgummi. Så nu kan du studsa fram på den knaggliga och farliga isen, utan att falla.

Om du faller så studsar du upp igen, men ta inte för mycket skumgummi i baken. Jag vill inte se dig studsa runt i stan utan kontroll. :))

Finaste du ha en underbar 2 advent,vet du vi har fått stora lappvantar till snöflingor idag. Allt är så mycket ljusare, kram kram din vän. Knasmaja

tulipaner

8 december 2013 12:24

nejnejnej inte studsa studdsmatta ;)))))))
jag har mina ice bugs står stadigt:)
vad mysigt med lapp vantar/kram

 
Spanaren

Spanaren

7 december 2013 08:55

Inte roligt med ett ben som krånglar ... vet hur det är ;.) Jag är så duktig och tränar men känner av mitt ben lite mera igen men inte som förra hösten. Ledsvikten skulle gå i skov så jag vet vad det är ;.) Kanske du har något liknande? Ja vad gjorde vi utan våra husdjur? Humor, skratt och glädje är en viktig ingrediens att hålla vid liv om man orkar. Trevlig helg/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

8 december 2013 12:22

jag har då mitt vänstra knä som det inte går och göra nått åt ,det går i skov som övriga kroppen ,men sen glömmer jag knä skyddet mellan varven :har ett sånt med skenor på efter sidorna.ett stadigt ett:)
ja,dom ger oss massor /kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards