Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Lucia och 3:dje advent på väg!

Av tulipaner - 13 december 2013 15:45

 

Tänk så fint med dessa hyasinter som knappt luktar,helt underbart,då kan jag oxå ha dom!Tycker om dom ,men tyvärr så är inte livslängden så lång på dom,fast det kommer upp babysar oxå.

 

Har varit på kontrast röntgen där dom lyckades sticka fel,så när jag är inne på väg i trumman,så ropar en sköterska det går fel,och känner hur det börjar göra ont ovanför sticket,och där ligger ett kontrast ägg,hårt som sten.

och det inte farligt,sen fick jag med ett papper om det skulle bli varmt eller om jag får mer ont då måste man kontakta jouren eller akuten beroende på tid. Tjusigt jobbat.eller typiskt sånt händer bara mig.men röntgen är gjord,och jag tror bakterien är borta dom borde ringt och satt in penecelin om det vore så.  

Vi har haft glashalt ,så jag är överlycklig över mina ice bugs,dom är värd sin vikt i guld och där över.hade inte vågat gå ut med hundarna annars.

Mopsen och jag går på träning och hon är jätte duktig,fast en där säger att hellre 10 schäfrar än en mops:) skulle aldrig ta den varianten,jag har en påhitig mops ,men det är vi van vid,men hon är duktig oxå.

träffat på gammla stor hunds vänner och det kul,det som att man börjar koma in i hund svängen igen ,ochdet känns faktiskt riktigt skönt! är en hund människa och så alltid varit,lydnad vill jag ha på mina hundar.och sen så ska vi kursa vidare,nu är dom inkörda på vardags lydnad allihop.men det mopsen som vi ska köra lite mer med .dom andra är ju liiite gammla och slipper:)  nu blev det hund skriverier här,men jag brinner för det !  

vi har haft underbara himmlar på senaste tiden,det nästan brinner där uppe,helt underbart.

Lucian ska jag se på tv i kväll,vi har ju inga små barn så man far till skolan och tittar,och på morgonen då sover jag ,så jag får titta i efterhand.

 

Hoppas alla står på bena och har broddar dom som har halt .

Ha en fin 3:dje advent och var rädd om er<3 kram från oss i norr

 

 
 
Spanaren

Spanaren

14 december 2013 13:46

Så vackra bilder och gissa vad jag njuter .. tack!
Hyacinter kan inte jag ha men njuter av dina .. tack!
Men vad otur du hade ... måste du göra om röntgen igen?
Min svägerska har också otur för hon opererade sig förra veckan men det gick fel och opereras om till veckan.
Detta tjat om vilken hund som är bäst ... fattar inte folk att man är kär i den man har valt?!?! Heja Fanci att matte och vi alla andra tror så mycket på dig du fina och roliga hund/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

16 december 2013 12:54

nä då dom fick sticka om mig och då gick det bra.har inte fått nå svar än men det nog på väg.

nä men vad otur för din svägerska ,inte kul,då håller jag verkligen mina tummar för att det blir bra denna gång!
ja folk har sina tycken,jag bryr mig inte,jag skulle aldrig kunna säga åt nån nått om deras val av hund eller hur den är ,det deras hund och dom älskar den som den är /kram

 
skogsfen

skogsfen

16 december 2013 08:57

Här kommer det Luciakramar i efterskott från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

tulipaner

16 december 2013 12:52

Tack söta du,får skicka tillbaka till dig oxå:)

 
Ingen bild

Lynx63

16 december 2013 18:10

Men oj stackars dig, inte kul. Jag blåser och sänder en massa blommor som plåster på såret. Kram finast du.

tulipaner

19 december 2013 19:24

tack tack tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Skapa flashcards