Alla inlägg den 16 december 2013

Av tulipaner - 16 december 2013 12:59

 

Många barn väntar på denna tomte,dom hade den på ett ställe vi var och åt julbord på.tyckte det var lite kul.dom hade andra roliga saker som djur som rörde på sig oxå,inte i överflöd och inte plastiga ,bara fina helt enkelt.

 

vårt väder är inge kul alls igår gick vi från -14 till 0,helt otroligt,så nu är det ishalka där ute igen.hoppas nu snön kommer och får stanna,så vi får njuta av det vita fina,och barnen kan var aute och leka i snön.dessutom älskar mina hundar den oxå så nu vill vi ha vanlig vinter!tror det var förra vintern som snön kom till jul och då började vintern,så jag hoppas på det i år oxå.

imorgon tänkte jag ge mig till stan och handla lite grejer bara ,jag skulle velat få tag i nå fina röda pumlor som man kan ha kvar år efter år,och i plast vi har en katt som tycker det jätte häftig och hoppa mot granen och få ner en pumla,jag lovar det ser jätte kul ut,har försökt springa efter kameran,men det alltid försent,man skulle haft en inbyggd kamera i hjärnan.  

och vad jag njuter av stillheten när man kan gå själv och tänka och dra in frisk luft,det inte helt fel.

tänker åka på hundträningen idag,sen blir det nog jul uppehåll tills våran kurs kör igång i januari.ska bli jätte skoj!  

Tycker det så fint snön klär in saker så dom blir ännu finare:)   har lyssnat lite på engelska jul sånger,och är så förtjust i littel drummer boy,i en version där en ung kille sjunger så vackert så det inte klokt,en ren pojk röst den tar sig in i hjärtat på mig!  

Önskar alla en bra början på denna vecka ,och fort är det 4:de advent.

Denna stilla hötid då många familjer har jobbigt ,vilket känns hemskt,det inte själv klart för alla barn att det är föräldrar hemma som pysslar med julskinkan och julmaten,dom uplever nått helt annat,jag vet det inte kul och tänka på,men det verkligheten,misshandel i hemmet är väldigt vanligt under julen.den går i flaskans tecken.så hemskt,skulle så gärna räcka ut min hand och hjälpa men det går ju inte .

så jag har nu blivit månads givare till röda korset:nått kan jag göra så då kollade jag upp med dom att det går fram,för det var ju en incident med dom som satte det i egen ficka.men det kom ett kort oxå därifrån med hur man kunde kolla att det kommer fram,så det känns ändå bra.

 

var rädd om er <3/kram

Ovido - Quiz & Flashcards