Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

fredag och trevlig helg!

Av tulipaner - 17 januari 2014 11:22

 

Frost är så fint,det ger sina egna tavlor.allt kan bli vackert,det inte illa!

 

vi har vart på vår första rallylydnads kurs och det var kuuul!! vi kanske ska tävla så småning om vi får se,mops damen är duktig<3 va kul det är ,det vad jag brann för innan alla skador.så nu är vi lite tillbaka på banan:)  

Vet ni vad det här är ?  jo en del av mina ros blad från i sommras resten har jag i en burk,tycker det lite kul:)

vi har oxå fått se solen i 3 dagar nu,tyvärr så vet jag inte vart datorn lagt mina senaste bilder så jag måste ha en mer data kunnig människa till hjälp här.

 

förkylningarna härjar här alla och ingen är sjuk,men det som det ska i januari,tyvärr.tur det inte dödligt,men jobbigt.  

Nu får ni yterligare en bild ,i och för sig är naturen så fin och titta på och stanna upp.vi är ute med täcken på och micelin jackan är som sagt uttagen,och vi fryser inte,så länge hundarna går ,så fryser dom inte .sen har vi en del som inte vant dom vid och gå ut när det kallt ,då vill dom ju inte ut.men men jag har hund som jag vill ska må bra ,och då behöver dom röra på sig.

 

Nu önskar jag er en fin helg och hoppas ni som är förkylda kryar på er <3/kram

 
 
Spanaren

Spanaren

17 januari 2014 12:21

Fina bilder som vanligt ;.)
Vad är det för Michelinjacka som du pratar om igen?

Du har så rätt i det du säger kyla och att gå längre med småhundar.

Kul att du åter har kul med att tävla plus att Fanci också vill.

En bra fredag till dig och de dina/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

19 januari 2014 12:06

jo det fjällrävens dunjacka,en sån stor en du har sett dom jag lovar finns i svart rött och brunt och blått.man ser ut som en michelin gubbe i den.dom är super varma,man fryser garanterat inte

 
primrose

primrose

17 januari 2014 21:07

Åh det är så mysigt när det är kallt! .-)
Så härliga bilder, frost o snö, det Är så vackert.
Kul att du och mopstjejen är på G med rallylydnaden!
Får kolla upp, det är kanske nåt för mig o griffonkillen, den lille!
Härligt att spara rosbladen.
Ha det fint, mysig Helg!
KRAM Primrose ,.-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

19 januari 2014 12:08

hoppas du haft det fint i helgen.vi har haft det bra och njutit av underbar vintrig utsikt/kram

 
Lynx63

Lynx63

19 januari 2014 01:20

Nä dra mig baklänges, nu är vi så där lika igen. Mitt nya inlägg är om björkar och frost. Sen tittar jag in hos dig och då skriver du också om dom. Å systern min du är bäst....

Tack för dina ord inne hos mig, värmer ska du veta.
Tycker du om SEMLOR? För då köper vi sådana till kaffet, jag gillar inte mandelmassan men den kan man peta bort =)eller byta ut mot drottningsylt.

SLURP det blir som en "semlebakelse"

Kram till dig du underbara människa

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

19 januari 2014 12:04

vi är twins,så är det :)
ja,och mandelmassan:) kram

 
Spanaren

Spanaren

19 januari 2014 13:27

Då vet jag vad du har för varmt jacka *skönt* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

20 januari 2014 12:38

man måste ha det när man inte är ok i kroppen musklerna börjar krampa./kram

 
Lynx63

Lynx63

20 januari 2014 00:31

Okej du får mandelmassa och jag tar utan, vi ses. Kram kram :)
Ps ha en fin vecka och var rädd om dig Ds

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

20 januari 2014 12:37

detsamma är på väg och hälsa på snart:)/kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards