Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Helgen är över!

Av tulipaner - 26 januari 2014 22:03

 

ser ni vad man gjort med trädet,men det fint på nått sätt:)

den egna ådringar blir fina med färgen,lite annorlunda konst kanske man kan kalla det.  

så går vi till något helt annat,ett däck där mönstrena kommer från det,ja det från min bil,men blev bara så faccinerad av en sån löjlig grej egentligen.

men varför ska alltid allt vara så grav alvarligt,man kan se på saker lite mer lätt,och på det bästa sätt och inte göra det så krångligt alltid.och även det fungerar.


vi har kalla vindar ,det bara jag som är ute och går med hundarna på kvällarna,det helt tomt ,undra om folk sitter och ser tv,eller glömt hund promenaden,på med kläderna och ut,hunden ska må bra.ibland så kunde man gärna ta en liten kortis med dom ,men när man kommer ut ,så ser man hur kul dom tycker det är!


i helgen har jag intvesterat i en ny tröja,fixat min stickade väst klar,och ja,nu kommer det,börjat virka,satt och kollade på you tube hur man skulle börja,och ja,det funkar! så vad jag ska hitta på får vi se .har hittat en fin fin ställning i soffan oxå,lutar mig bakåt så jag får stöd sätter 2 kuddar under bägge händerna och så virkar jag,alla sätt är bra utom dom dåliga:)

Hoppas alla är okay,och att infuensa drabbade börjar vara på bena ,det jobbigt och tar tid och koma tillbaka .glömde ta sprutan i år,så jag hoppas den blåser över hustaket och försvinner!


var rädd om er <3 och en bra början på veckan önskar jag alla!

 
 
Carola

Carola

27 januari 2014 06:00

Godmorgon o Tack för titten hos mig!
Mönster är intressant o speciellt när man stickar o virkar :)
Scrolla ner o såg en mops o två som kanske är papillon?
Underbart, en sån glädje de ger hundarna!
Ha en bra dag o vecka!

http://hander.bloggo.nu

tulipaner

31 januari 2014 13:41

Hej! det 2 japanese chin,inte lätt och veta:)

 
Spanaren

Spanaren

27 januari 2014 12:24

Alltså jag måste få säga det igen ... nu mår du riktigt gött *ler* Finns det något bättre än att kolla in sådana här små och viktigt fina detaljer *ler* Du är i Nuet min vän *grattis* Stickar och virka på du ... det gjorde jag förr men nu säger kroppen i från *ler* Har ändå en hel drös med intressen kvar *ler* Ha en bra dag/ kram

Ps Var inte så speciellt duktig på att sticka och virka men kul var det

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

31 januari 2014 13:43

ja,det inga stor verk men måste ju testa:)
tack tack/kram

 
primrose

primrose

28 januari 2014 15:06

Läckra bilder ,-)))
Däcket var annorlunda o riktigt fint ,-))
Har inte heller vaccinerat mig, hoppas på det bästa.
Här viner det och snöar, mysigt.
Bra knep för att vila armarna! ,-))
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

31 januari 2014 13:42

Tack tack

 
Corina

Corina

28 januari 2014 15:23

Jo mönster är kul :) Nja va trist att vara gravallvarlig hela tiden ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

tulipaner

31 januari 2014 13:44

ja,det finns mönster överallt man inte tänker på!

 
skogsfen

skogsfen

29 januari 2014 09:38

Hej!
Är det självlysande färg på trädet? Fint iaf. Mönster det är ju hur kul som helst, det är ju sånt riktiga konstnärer går i gång på.
Va bra du hittat på med stöd när du virkar, virka på du.
Själv har jag drabbats just nu av en förkylning så jag är hemma från jobbet. Tråkigt men det går ju över.
Kramis från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

tulipaner

31 januari 2014 13:41

jag vet inte vad det för färg men tyckte det var lite annorllunda:)
krya på dig/kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Skapa flashcards