Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

isvägen +lite annat

Av tulipaner - 7 februari 2014 12:09

 

Nu har vi äntligen tagit oss till isvägen,som jag bara älskar.tyvärr en grå dag,men

en lycklig sådan.Hundarna älskar och springa där.

det bara en sån frihet att gå där på vattnet,annars så har jag en enorm respekt för just vatten.

En skol klass hade skridsko åkning på schemat,och glada ungdommar kom farande på skridskor,jätte kul ,en ny generation som är på väg ,och glada sådana!

En båt som sitter fast fryst,det brukar bara vara påmen ,men nu var det en båt oxå och svenska flaggan vajade så trevligt på den.så här ligger den i väntan på våren .  

det här är en intressant växt,den heter puppie ear.tydligen vanlig i södra sverige. en knöl växt som blommar med dessa små oranga blommor.siden lena blad ,och fler blir det ,den blommar som från mitten av blomman,kul när dom tar in lite annorlunda växter.

annars så har jag tränat mopsen,varit på stick kväll,men försöker virka :)

har fått till nån blomma,men jag ger mig inte,har så svårt och koma ihåg dessa stolpar.och allt vad det heter.

 

Önskar alla en trevlig helg ,och var rädd om er <3

 
 
lynx63

lynx63

7 februari 2014 23:20

Förstår precis va du menar, min mormor kunde virka som en drottning. Allt gardiner klänningar dukar mm. Min mor stickar som en prinsessa, jag kan om jag vill båda sakerna SUCK.

Men jag tröttnar så fort, när barnen var små så stickade jag ett framstycke, sen blev den liggande. Fick blodad tand igen, stickade ett nytt stycke med nya färger. Även den delen blev liggande. Sen stickade jag några ärmar + lite fler framstycken. Således hade jag cirka 6 olika fyrkanter, med alla färger du kan tänka dig. Ärmar med ränder och utan.

En kväll då mina pojkar sov, sydde jag ihop alla delarna. Inga andra barn hade tröjor som mina, hihih. Även mössor med udda ränder =) vad alla maskor heter och vad dom gör för nytta har jag aldrig lärt mig.
Virkar gör jag ungefär som Annika i pippilångstrump, ha en underbar helg och njut av dina underbara promenader. KRAM KRAM goa fina du.

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

9 februari 2014 21:49

tror dom tröjorna var dom alla finaste nån kan ha! spela roll vad alla maskorna heter bara man får gjort det man vill!/kram

 
Spanaren

Spanaren

10 februari 2014 09:43

Men vad heter blomman ... tycks känna igen den eller ...
Fina bilder!
Skitväder idag och nu börjar det bli isigt i gen *fy*
Gillar att följa med i det du och dina djur gör *applåder*
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

12 februari 2014 12:14

blomman heter puppy ears :) lite kul.
tack du söta!kram

 
Ingen bild

lynx63

11 februari 2014 16:19

Tack, håller med dig. Bara man har kul och barnen gillar tröjorna som man stickat. Fniss kram :-)

tulipaner

12 februari 2014 12:13

exakt/kram

 
primrose

primrose

11 februari 2014 21:37

Vilka härliga vinterbilder ,-))) Båten som frusit fast, och vilken härlig väg på isen, ser läckert ut.
Härlig dag.
Den växten har jag aldrig kommit i kontakt med.
ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

12 februari 2014 12:11

tack snälla du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards