Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Guld och Guld

Av tulipaner - 17 februari 2014 12:19

 

Har suttit frambänkad i soffan lördag som söndag:jag säger bara ,ni som inte trode på Charlott fick en liten näsbränna.vilken tjej,vilken åkning,är så imponerad,av dom alla! och killen här från Luleå som åker herr skridskor,komer inte på namnet.den killen har man sett på arenan tränandes mer än en gång,där är det en ensam sport till stor del,så det måste finnas egen känsla och ansvar speciellt i vuxen ålder,kanon jobbat!  

Jag går inte ut i detta väder,bara dom andra 4 benta och ja,en 2 benting som lyckas få en ytlig propp pga:över ansträngning:men nu är den så gott som borta,har sån salva man kan lägga på åderbråck.man kan få ytliga proppar om man slr sig,överanstränger sig.så är det.hoppa i snön är inte alltid så nyttigt,men man måste ju bygga muskler :)  

Ser ni så trött jag är ,vi förmiddags sover här vi hundar,och det bra säger matte.

får då se om vi får nå minus grader,isvägen far ju så illa! har ju tänkt använda den när solen oxå tittar fram,ja solen ja,den har vi inte sett på 2 veckkor tror jag,grått är det,och trist! men man lunkar på i alla fall.   har stora disskutioner mid min lapp top ,tycker den ska vara som den här,men så är inte fallet,och när jag tar loss skärmen och använder den som surf platta då funkar det hyfsat,men en vanesak är det,och jag ska fixa den.

sen har jag tittat på rally lydnads sista skyltarna,och dom är inte så bara ,men börjar allt fatta:) har anmält mig till fortsättnings kursen,så det blir träning hela våren.

det var tävling på gång oxå,men jag vet inte får suga på den ett tag ,får se hur många som ska prova,kanske jag ,man ska aldrig säga aldrig,men det inget jag behöver besluta just idag.

Hoppas ni haft en bra helg! och hoppas ni rädd om er kram<3

 
 
primrose

primrose

17 februari 2014 13:53

Ja men visst vilket gäng dom är!
Och Kallas åk, vilken bragd!
Då får du vila benet nu.
Här har vi ingen snö kvar, men vi har blå himmel sol, varmt och snödroppar, vilket är ovanligt för årstiden!
Ha det kanon KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

22 februari 2014 19:17

ja,vi har fått snö och + grader igen,förstår inget av detta väder tyvärr.trist,hoppas inte sommarn drabbas/kram

 
Corina

Corina

17 februari 2014 13:54

Vilka underbara skidåkare vi har, så sant ! Under helgen har det verkligen varit härligt att vara svensk:) Kram

http://corina.bloggplatsen.se

tulipaner

22 februari 2014 19:30

visst har det:)/kram

 
Spanaren

Spanaren

17 februari 2014 14:55

Wow vilka fina bilder!
Majorov (tror att det stavas så). Han är bara så bra och dessutom så tränas han av en fd Piteåtjej.
Ja vad jag har njutit av alla dessa framgångar som svenskarna gör i OS.
Disdimma, tinar och plusgrader ... nej nu ska solen fram och sedan lite kallt på det ... hörde du det Fru eller Herr Gud *fniss* Ha det/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

22 februari 2014 19:18

tack tack tack.
ja,nu vill vi allt se solen,det inge vidare med grått alla dagar!
snö,och plus grader på det nu,inge kul alls!/kram

 
skogsfen

skogsfen

20 februari 2014 11:31

Nej men oj då. Har du fått en ytlig propp usch det gör ont. Jag vet för jag får det ibland i fingrarna, aj, aj, aj.
Fina foton som alltid, blomman ser frostad ut.
S..tväder även här, längtar till sol och värme nu.
Kram på dig.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

tulipaner

22 februari 2014 19:31

ingen fara den är borta nu:)
tack för dina snälla ord/kram

 
lynx63

lynx63

20 februari 2014 14:11

HEJ min goa syster yster, jag har fått SNÖ igen. *LER* vi hade ingen ting för 3 dagar sedan, bara gröna ängar. Nu är allt vitt igen, luriga februari.

Eller tänk om det är april ?? Tänk om jag har läst så länge att jag inte minns om vi har haft mars redan??? HJÄLP visst är det februari =)hihi??

Stor kram och nu ska jag göra en paj med smaskiga frukter. Kaffe kl 15 vi ses. Kram kram kram kram och trevlig helg. =)

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

22 februari 2014 19:15

hinner inte till kaffet,synd!
men nu får du allt sluta läsa;))))
vi är i februari,men du har väl sovit/läst bort den :)
jaja,bara du mår bra/kram

 
lynx63

lynx63

27 februari 2014 23:08

Japp jag mår bra, men du ska se att snart växer det mossa ur öronen och ekorrarna bygger bo i håret =)LER kram kram

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

1 mars 2014 17:23

näpp du ,det ska icket ske,har du inte cumba ya ??? slarvar damen tro ? ;)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards