Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

En bra början på veckan!

Av tulipaner - 24 februari 2014 14:42

 

Dom håller igång is vägen även söndagar,vi stötte på denna ,det otroligt vad bra underhåll kommunen håller ,och det har komit upp sopkorgar för hund bajs påsar vilket jag tycker är underbart,ibland annars så fanns det hur mycket som helst,och det riktigt äckligt!.

 

Sen såg jag 3 milen,och tyckte så synd om Kalla,hon var så besviken ,men orkar inte kroppen,då är det ju så,och ändå åker hon hela.det gjorde hon bra.en infektion kan ställa till med mycket,så jag hoppas hon inte är sjuk nu! men en guld tjej är hon!  

så grått vi har,en liten sol strimma tittade förbi idag,den längsta hitills på denna del av året.Men det känns som påsk väder,det helt fel! vi ska ha minus grader med knarrande skor nu.och inte plask och ras från taket!

men vi får se vad som händer ,nån liten minus grad visade sig tidningen visa .

 

vi har varit och provsuttit soffor ,men snälla nån så jobigt,och så tänkte jag för mig själ när jag såg en soffa:en sån köper nog äldre personer,och så hör jag min man ropa på mig,kom och sitt den här var jätte skön,vilken soffa tror ni han sitter i:)  började skratta.vad annars:)

 

tyckte mig ladda upp en blomm bild som sista bild så alla blir glada med en liten blomma,så jag får göra en till blogg ovanför här:)

 

hoppas alla mår bra och är friska och har fått ha en bra helg !

 

besök hos yngsta dottern har det oxå blivit av.man hinner ju glömma vad man gjort ,ja ,men vet ni vad jag har funderat i år på och skaffa mig en sån typ sele som man sätter runt armarna och som går ner i ryggen ,en sån hållnings sele ,som även läkarna rekommenderar,och nu äntligen så har jag gjort det!  och jag lovar oj så jobbigt det är och ha den på sig speciellt första dagarna ,man börjar på kring en timma och så går man succesivt uppåt,men den är klart värd och köpa,så illa man har hållningen,i alla fall jag ujuj.men nu blir det andra bullar här!

 
 
Spanaren

Spanaren

25 februari 2014 07:40

Sätter de upp bajspåshållare också *suveränt bra*
Läste om den specialgjorda cykel som finns och som 2 killar ska cykla på denna isväg. Från Piteå till Luleå ... tror det var till veckan?!?! Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

1 mars 2014 17:18

ja,visst är det kul när det händer lite saker ,gillar det!

 
lynx63

lynx63

27 februari 2014 23:17

Tuttuuuutttttttttttttttuuuuuuuuuuu här kommer jag, tar kurvan på två hjul. Allt för att så fort som möjligt rädda dig från isen. Huvaligen så läskigt jag tycker att det ser ut. "VACKERT JA MEN FARLIGT" Man ska hålla sig nära stranden, om isen faller ihop så har man nära till fast mark... SÅ DET så Ta genast på dig isdubbar och flytväst. Kalasbyxor och tröja får du lägga ner i ryggan, uti fall att.... Ha en underbar och fin helg. Stor kram och njut av helgen......

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

1 mars 2014 17:23

på två hjul,huva då,det ju värre än på isen ju,du måste se om din bil körning vet du,sen finns det ju rally banor för två hjulingar,vet ju själv,tycker det skit kul och köra fort,men då ska man behärska det oxå,och inge folk i närheten:)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards