Direktlänk till inlägg 10 mars 2014

välkommen nya vecka!

Av tulipaner - 10 mars 2014 17:44

 

Visst är det soligt och fint,så härligt så skrållan mår bara så bra.Men det blåser någonting så jäkligt! det flyger grejer från granen,hon sa att en del från växthuset hade farit i väg,och då blåser det! Mindre kul. vi har ju haft plus grader nu ett tag här uppe i norr,och då tänkte jag som så att jag klarar mig med tennis skor på hund promenaden här om dan,ja jag kom inte så långt,vilken miss bedömmning.bara tillabka halkandes hem och byta skor.och då gick det bättre,men då var det periodvis ställen där tennis skor hade varit helt ypperliga att gå med. så det inte så lätt alltid.

saknar verkligen skoterspåren,vi har inte gått på nått i år,jätte trist och inte är vi på väg till fjällvärden heller ,finns inte tid och semester för gubben,vi åker ju med husbilen till sommarn,och då tar han gärna ut all semester då och nån sparad vecka till kanske jul och så.  

Det här ligger vid mitt staket på vägen in till oss,nu ,nä,man tror man ser fel,men inte det .såg i tidningen förra veckan att för 25år sen då hade det nästan varit så här varmt ,och sen såg jag oxå att vissa år då hade vi legat på -25.så det väldigt olika ,men vi brukar då ha vinter än.

men jag tror inte vi ska ropa hej än och damma av vår kläderna,för det kommer nog en vinter med nån minus grad skulle jag tro.och då blir det halt igen,ja ,jag klagar för det inte kul att  inte få ha sin årstid, med så mycket njutnings bart som finns då, all vintersport flyter iväg!  

Jag har köpt en balans platta som jag kör hundpilates med,dom är duktiga alal tre,vi har börjat med att stå på plattan och en del dom sätter sig oxå:)

man kan träna rygg och bröst muskler på dom,så det finns en del man kan göra,perffekt i detta blås väder. funderade ett tag på om taket flög iväg,men det sitter kvar,tack och lov!

Ta vara på dagen

det bara du som kan göra det !   kram <3

 
 
primrose

primrose

11 mars 2014 08:57

Skrållan är så fin ,-)
Ja på vissa platser kan man gå med tennisskor men annars är det för blött.
Vad har ni för planer med husbilen, visst är det läckert att man snart kan ut och åka, "husvagn" har vi.
Tänk vilken tidig vår!
Här blir det nog ingen mer snö där jag bor.
Hann åka pulka alla fall ,-)))
Vilken bra ide med balansplattan!
Ha det fortsatt fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

14 mars 2014 19:51

ja,visst är det härligt med att man kan planera sommarn:) vi åker på en mercedes träff i tyskland till en början,sen tänkte vi besöka polen lite bättre,det ska visst vara jätte fint på många ställen ,så det blir spännande.
ja,tur att du han åka pulka det gillade jag!/kram

 
Ingen bild

lynx63

14 mars 2014 18:34

Titt ut goa prick, jag älskar dina bilder. Kissen ser ut som ett lo :-) trevlig helg kramar.

tulipaner

14 mars 2014 19:51

ja,jag tror hon gör det:)

 
TantGlad

TantGlad

15 mars 2014 09:18

God morgon!
En vacker och mysig katt som solar sig, och en urgullig vovve som tindrar med ögonen. Tack för det. Älskar ju djur.
Ha en jättemysig lördag nu och all sol på dig!
Kram.

http://TantGlad.bloggo.nu

tulipaner

15 mars 2014 11:57

inge sol idag ,men får hoppas att den hittar hit lite i alla fall.
tack för dina beröm av djuren,så fint att du oxå gillar djur! /kram

 
Spanaren

Spanaren

18 mars 2014 17:02

Det syns riktigt vad Skrållan njuter :-)
Fina Fanci och dina hundar kan.
Fina foton /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

23 mars 2014 10:51

tack/kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards