Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

redan tisdag

Av tulipaner - 18 mars 2014 11:20

 

vi har äntligen fått börja se av denna fina sol,som ger mig så mycket glädje,man blir så glad bara,bara och bara i och för sig. tur jag har hundarna att gå med,skulle aldrig gå själv.men har ju haft hund i hela mitt liv,så det inte konstigt och känna så.

har vart lite orolig för mina tulpaner i rabatten,men nu skrev fina skogsfen att dom tål vår köld knäpp som kommit ,så det tackar jag för och ser fram emot mina tulpaners blad med knopp så småningom.  

En till natur bild,tog med makeran på hund promenaden,hur många foton tror ni är hund relaterade,ja:svar många :)


som kanske inte en del har vetat att jag så gott som gått in i väggen pga.mina gammla föräldrar,är ensambarn oxå,så det blev helt enkelt allt upp till mig och jag ,ärkte inget va hur det var med mig,men min familj vänner osv såg ju,och en dag då blev det bara för mycket.och sen började detta med att ta det lungt,vadå ,nu har jag ju vilat mig en dag,men nähä,en dag i taget och en sak i taget,en av gossarna var inte vuxen då,tror det var för 2år sen,och behövde ju en del med läxor och annat och oxå en mamma.  men men jag tog det på alvar,fick ett stress tryck jag som alltid haft ett bra tryck125 genom75 låg mycket högt,så jag äter fortfarande blodtrycks medecin. nåja,men vill bara säga till dom där ute att det tar tid ,och jag måste få vara jag och oxå få egen tid,vilket var jätte svårt.alltid stressad av att fara till stan och köpa kläder,det var som och ångvälta sig genom affärn,vad såg jag inget!  så det var bara och stanna vid dörr öppningen ta några djupa andetag och lungna sig,ta sig tid och titta framförallt.och så gick jag en period hos en stress handläggare,pedagog eller vad det hette,minns inte.och hon gav mig bra tips,vilka jag använt mig av ,som detta med stanna vid affären och andas. så dom som stressar:ni blir sjuka ,förr eller senare,ni måste tänka på er själv,man kan bli riktigt sjuk och det inte värt det,kom ihåg det!  

Är ju då den som inte söker den perffekta bilden,och var tvungen och ta en sån bild,och så ser det ju ut bland snårewn när vi går på den mark sidan,vi varierar oss:)

nu är det lite mycket ,jag tränar ju då rally lydnad och hoppar på fortsättnings kursen idag.så min kropp är inte jätte nöjd med det,men vi jobbar på.och ja,vi ska tävla ,det bestämmt och anmält,känns lite som förr i tiden,härligt.

och hur går det ihop med hemmet ,jo.det deligerat här nu,alal drar sitt lass till det,hjälper till med allt dammsugning till skurning ,och det faktiskt otroligt skönt och få se att dom verkligen vill oxå.  men dom har väl sett nog av en feber topps mamma som slipper det tror jag.

Nu vill jag öska er en jätte fin dag,och en bra vecka!  var rädd om er ,och gör något roligt,och lee<3

 
 
primrose

primrose

18 mars 2014 11:51

Bra inlägg om att gå in i väggen, det går så fort på slutet, så viktigt att du varnar, jag tror inte folk förstår hur dåligt man mår när man är utbränd, jag gick in i väggen för 14 år sedan, är inte bra ännu, på det viset att jag inte tål stress, okoncentrerad bla.
Är själv ensambarn, så jag har mamma att hjälpa.
Kul att du ska tävla! Ja hinna med allt är inte lätt, skulle städat i helgen som var. Men det får jag göra idag, dammråttorna rymmer alla fall inte ,-))
Ha det fint. Snö här också som täcker blommor som kommit upp.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

23 mars 2014 10:51

ja,tyckte jag skulle lägga ut nått vettigt för en gång skull,så vanligt i dagens samhälle tyvärr.
ja,jag har tävlat ska skriva om det :)

 
Spanaren

Spanaren

18 mars 2014 17:08

Ser du auran på dina träd som du fotade? Allt är energi och trädens aura blir så fint i solen. Du tar bra bilder och du går utanför ramarna och tar det du ser. Så gör jag också ;.)
Jag med får inte stressa något mera. Blev förstörd på sista jobbet för sjukpension. Är också enda barnet och vet vad du pratar om att ha en sjuk mamma som pockar på uppmärksamhet. Nu är både din och min mamma borta. Sedan så kommer dina barn till det osv. Förstår dig! En uppmaning om att sålla bort en del måsten är bara så bra. Ha det fina vän/ kram

Ps Det är så kul att få höra dig kvittra efter dessa år med sjukdom och så vidare

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

23 mars 2014 10:49

måste titta nog rannare på träden ,tack och åter tack,du är bara bäst,och det påstår jag med bestämdhet,kan inte skriva det hela tiden,folk tror man är knäpp.men så är det !

tack snälla igen måste få skriva det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Skapa flashcards