Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Mycket och stå i

Av tulipaner - 23 mars 2014 11:19

 

Lite helg blommor till er!

Det har vart lite mycket i veckan med hundträning ,och tävling igår .

vi kom dit ,och såg en gräsplan,ojojoj,tänkte jag hur ska detta gå med min damsugande hund,som tror hon kan äta middag på andras tappade godisar.  nu ska man visa hunden med handen och rösten vad den ska göra,inge godis eller leksak i närheten då blir man disskad. vi placerade oss.och den lilla mopsen började med att nosa och jag lyckades få henne och koncentrera sig på mig. det var fler som bröt pga:att hunden bara nosade på mattan.så jag känner mig jäte nöjd,min tränare var oxå och tittade och var stolt över oss:)) har inte tävlat på åtr,och inte hållit på med rally lydnad alls. vi har hoppat på den andra delen,alltså förtsättnings kursen där man har hunden lös,och det känns lättare.  men kroppen är inte okay,och det inte spring och hopp för min del utan sakta skylt för skylt och hand styrning .men är super glad at jag fixade det . trevliga människor,lilla mopsen blev fotograferad många gånger och mycket positiva saker sas om henne,klart det kul,och jag vet ju vilken liten pajas hon är :) tänk vad kul man ändå kan ha ,men det tar på en ,men det är värt det.ingen eller jag tävlar ju inte jämt ...men vi var på planen sen efter alla tävlat klart hon fick nosa lite och sen gjorde jag en plats liggning där jag gick rätt långt bort  och det fixade hon galant.så det var kul.nåja nog om allt hund prat.  

Vi har fått snö i omgångar här ,från minus till noll och plus grader.det lite konstigt ,men man kan inte göra så mycket åt det.men vi kan ju inte påstå att vi fryser:) våren kommer och vi har som sagt även sett solen,men vad man vill ha tillbaka den ,helst nu,på en gång,man blir så glad av att folk börjar röra på sig ute och det så roligt och se barnen som åker på rumpan eller med pulka på kullarna.

men den kommer vår efterlängtade vår.men jag hade velat ha skoter spår och gå efter :)  

Hoppas ni haft en fin vecka och helg ,trevlig fortsätting på söndagen,och en bra början till veckan!  var rädd om er !

 

vi tänker för mycket och känner för lite .

                                                  
     Charlie.Chaplin

Hellre en dålig karaktär än ingen alls.

                                                  
     svenskt ordspråk

 
 
primrose

primrose

25 mars 2014 14:33

Söt sovande mops, kul att det gick bra ,-)
Många dofter i marken nu, så kanon att mopsen är lyhörd ,-)
Våren är härlig, vi har ju vår här, men idag var det kyligt, hade glömt vantarna, och idag hade dom behövts ,-)
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

25 mars 2014 16:07

vad härligt! man njuter och ler /kram

 
Spanaren

Spanaren

31 mars 2014 09:24

Bra ordspråk!
Fina bilder!
Vad du och Fanci är duktiga *tumme upp*
Bra att du lyssnar på din kropp och bara GÖR det du känner går bra. Stolt över er båda/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

31 mars 2014 17:11

tack gulle du!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards