Alla inlägg under mars 2014

Av tulipaner - 4 mars 2014 12:06

 

En som alltid gör nån extra tur när vi ute :)

ja,vi tränar på,och kroppen är inte van vid vissa övningar som den får utstå för,men tror att det inte fel det heller ,bara och stå ut ett tag ,så ger det sig,nu är ju inte rally lydnad nån snabb sport som det låter,utan lydnad på hunden är prio 1 ,man ska tyda skyltar som talar om för en hur man ska göra,och dår krävs att hunden följer mig på en sväng i 360 grader. så hjärnan får jobba och det blir lite si och så ibland,men för det mesta är det bra.

vi två stycken som ska vara med från vår grupp,det bruks hundsklubben som har tävlingen.  

skogen den skogen:så fin på nått tokigt sätt,ja det pinnar som sticker upp kan man tänka,men det träd på uppväxning ,och för mig lite fint faktiskt. vi har haft ett helt annat ljus nu på dagarna och så himmla mycket det gör.man blri så mycket gladare!  men några skoter spår har vi inte kunnat gå på något,det hade jag allt velat.  

ser ni den vill ,men molnen går framför.men den kommer så småning om.så fin och så efter längtad den är vår sol!


ikväll blir det hockey:ja ni läste rätt,har inte varit på hockey på 10år som nu.ojoj,det bådar inte gott det här:)


ha en bra fortsatt vecka,och hoppas ni har det bra/kram

Av tulipaner - 1 mars 2014 17:34

 

En Mårbacka pelargon,nu börjar det kännas vårigt hörni! och sticklingar hittade jag oxå,det inte helt fel:)

sen vet ni så går vi ju på rally lydnad med mospen,och har hittat mig en trevlig lydnads komis:så vi ska faktiskt tävla i slutet av mars,i nybörjar klass,så jag har tränat måndag onsdag,och det blev dubbla pass i onsdags,man blir rätt slut i kroppen som i knoppen,men det så himmla kul.det ju det som är min grej.så here we come :)

får ju motion samtidigt,är ju inte uppe i samma som innan febern kom,och det ju inte så konstigt,mendet känns bra men som sagt rätt jobbigt,och så förstår inte instruktören att min kropp är rätt sönder,men det som sagt som alltid annars så syns det ju inte på mig direkt ,hon ser att jag börjar se trött ut vid ned böjningarna ,men men vi ger oss inte ,den saken är säker.är lite tävlings inriktad,erkänner det!  

pelargon sticklingar och petunia sticklingar,riktigt stora och fina.fattar inte riktigt att dom komit redan,men vi är ju inne i mars nu .satte ju en dahlia för tidigt förra året,den var stor som ett träd här inne,det var kul.man lär sig hela tiden! så den får vänta lite än,sen blirdet väl lite frön oxå.men inge mycket bara för att det kul och se dom växa upp och bli så vackra och man går och tittar på dom under sommarn,rätt fantstiskt!  

vi har ju glömt att vi har faktiskt andra invånare som bor här,det ju mina papegoj ciklider.som jag inte tycker växer nått,men det finns foto bevis på att dom gör det:)

kan mata dom från hand,men sen köpte jag 2 plektostomusar(dammsugar fiskar) och akta dig vilket liv det blev på dom,dom skulle ta dom till varje pris,helt otroligt och se det.men dom han undan och dammsuger för fullt,så det riktiga revir fiskar,en hybrid.har sett blåa och dom var så fina,då läser jag att dom sprutar in blå färg i fisken ,och den belknar efter nått tag,och då vill jag ju ingen ha.det ju rena rama djur plågeriet.hade ett mindre akvarium innan ,men när jag köpte dessa papegojor så såg jag till att dom hade storlek för att växa i akvariet utan att kroka med saker utan kunna simma ordentligt,och därför är jag sparsam med dekorationer ,det fisken som ska må bra,och då är det trevligt och titta på dom oxå. ja ,där kom det lite akvariestik oxå:)))

vi har grått grått grått ,nån liten sol strimma har man sett,men inget och skryta över.är jätte rädd att isvägen stängs för vi har plus grader.vet inte om det nå kall grader på väg,jag hoppas det ,har ju kunnat gå där till i april. men dom borrar och kollar isens tjocklek,och det känns tryggt.det en väligt populär is ,för dom har ju grill platser efter den oxxå,och vilo bänkar om man behöver sitta en stund,så det väldigt bra ordnat.

nog om det,jag hoppas helgen är bra,och att den fortsätter och vara det!

var rädd om er /kram

 

Ovido - Quiz & Flashcards