Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Nu så är hösten på gång här med storm steg!

Av tulipaner - 12 oktober 2014 12:49

 

vi har haft tråkigheter här,vår Maine conn har blivit sparkad,hon är med hundarna på gården och hoppar över på kummuns tomt nån gång och hem igen,hon är steliserad så hon har inget behov av att söka något.så jag hittar henne vid min bil liggandes,hon måste ha haft det jobbigt och försöka ta sig dit.för hos veterinären så är armbågs benet avhoppat från sin kula ,alla muskler trasiga ,leder och senor likaså.så det blev operation:hon kunde ine använda foten,två skruvar en uppe och en nere och en typ ståltråd runt där då och så klart armbågsbenet på plats .dom hoppas att det börjar återskappa ny vävnad som oxå tar sig runt detta då.så hon har haft strikt bur vila i 2 veckor,strikt rums vila i 2 veckor,och nu går hon här och haltar. ingen fattar vem eller vad som hänt,hon är ju aldrig mer än en sväng på kommuns tomt .men men hon verkar inte ha ont i alal fall.och ortopeden har gett henne ok i baken än så länge. så man vet inte vad som händer nästa ögonblick.  

ja ni ser rätt har försökt mig på och virka,har en god vän som är en fna på det,så jag virkar en kallad tony irving sjal,sen får vi se hur resultatet slutar:)  

Nu är jag tillbaka ,perenn rabatterna ner klippta,vilket jag gör varje år ,och dom kommer tillbaka mina växter,en del tycker jag inte är riktigt klok,men hos mig fungerar det:)

önskar er en fin början på nästa vecka,var rädd om er <3/kram

 
 
Spanaren

Spanaren

12 oktober 2014 14:11

Var tvungen att se vad detta var för ras och det är er fina kisse. Men vem i hela världen vill göra den illa? Hemska tider vad den skulle ha haft ont och säkert är det inte så kul nu heller. Massor av skön kärleksvärme till denna otroligt vackra kisse. Hoppas att den eller de som gjorde kisse detta får veta om det och att de inte rör den igen.
Så duktig du är på att virka och snyggt blir det också *impad*
Fin ljung också!
Stackars, stackars fina kisse och jag hoppas att den eller de som gjorde detta får lida en lååååång stund. Kramar om/ kram

Ps Fast kan det vara en bil som backat på eller ...

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

13 oktober 2014 12:34

Tack tack,min virkning är min första jag någonsin gjort.)
ja,veterinären sa att det en typisk spark för hade det vart en bil då hade hon varit skadad på andra ställen oxå./kram

 
Primrose

Primrose

13 oktober 2014 09:34

Nej! Men lilla hjärtat, vilket lidande innan du hittade henne!
Hoppas nu hon blir helt återställd!
Tror ni att någon har sparkat henne, fy så elaka människor kan vara!!!
Håller tummen nu att hon återhämtar sig helt både fysiskt o psykiskt!
Härlig sjal du är duktig ,-) vackra färger också!
Fin ljungväxt.
Du får ha det så jättefint!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

13 oktober 2014 12:36

tack snälla du! ja,veterinären sa att det en typisk spark skada en som tagit ordentligt.hade det vart nått annat,så hade det vart mer skador:(
min första virkning någonsin,så jag får hålla på,men lite i taget ger resultat./kram

 
lynx63

lynx63

13 oktober 2014 19:27

Å nej goa lilla mjau... Kan hon vara påkörd?? Eller sparkad som du säger?? Fy så jobbigt, sänder massor med kärlek till den goa missen.
Sänder så klart det till dig med kram kram.... =)

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

18 oktober 2014 13:10

ja,ortopeden trodde på sparkad :(

 
Spanaren

Spanaren

19 oktober 2014 17:31

Hur kan någon sparka er fina kisse är för mig en gåta?!?! /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

25 oktober 2014 17:53

det undrar alla i kvarteret,som dom säger hon går ju inte många centimeter heifrån,det tråkigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards