Direktlänk till inlägg 7 november 2014

nästan glömmt bloggen!

Av tulipaner - 7 november 2014 15:50

Har bara glömt bloggen,varför har jag ingen aning om,men kom på den i morse!

 

här rullar det på som det brukar.nu är det ju amaryllis lök tider,rätt kul och se om dom har nå fina nya lökar,gillar dom här lite annorlunda amaryllisarna.      I butikerna har dom börjat med jul före Haloween i år,känns lite tidigt,så lätt att det blir lite för mycket av det goda .men dom ska ju sälja och folk ska väl fundera vad dom vill köpa kanske ,men för mig är det tidigt.

 

det här hittade jag här om dan,lite kul med fruset som rinnande vatten.sen fick jag inte med en bild jag laddade upp,men men ,är ju inte så data kunnig så jag låter det vara .

 

har vart in på era bloggar och är så glad och läsa om er och vad ni gör osv,vi är alla   olika men ändå inte .tjejer ni är underbara ,bara så ni vet det ,och det tåls och sägas fler gånger!         äldsta dottern med make har fått tillgång till sitt hus och vad dom väntat och längtat och nu är det dags.inte helt fel,tyckte det var nyss dom började välja lister tak,ja allt nu står det där färdigt,måste vara en härlig känsla är så glad för deras skull!

vi har minus grader,och jag tycker det jätte skönt,hatar blötan.så vi promenerar på här med dom 4 benta,och min stick kompis (läs lärare :) ) funderar på nya projekt,en väska är gjord och nu stols dynor,det går ändå rätt bra måste jag säga:)

 

hoppas ni har en skön helg och på återseende! var rädd om er <3

 
 
Primrose

Primrose

7 november 2014 17:39

Men Du!?!? har du glömt bloggen ,-)))
Ja nu har du tittat in , Tack för ALLA kommentarer jag fick ,-))))
Och så ett blogginlägg har du, söt fisk ,-)))
Fruset vatten är vackert!
Kul för dotter med make som flyttat till eget hus, det måste vara en härlig känsla! Att allt är klart det dom valt, och att äntligen få flytta in, det är ju bara att gå till sig själv, WOW känsla! ,-)))
Jul kommer FÖR tidigt i affärerna, det tar bort själva känslan för Julen.
Kallt har det blivit här också, snöblandat regn, ingen snö kvar, men det kommer ,-)))
Gubben har nu varit till doktorn, hade en depression och är på väg att bli utbränd!
Tur jag fick iväg honom dit!
Ha det nu jättefint! KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

3 december 2014 12:35

Tur du står på dig,skönt att han varit till dr!
har inte glömt ,men hinner inte riktigt,vill ju kunna läsa era bloggar ordentligt och inte slarva mig igenom,i och med att jag tycker ni ger en massa ,men det kommer tid,kram och var rädd om dig fina du!

 
Spanaren

Spanaren

11 november 2014 07:00

Först börjar vi med lite skäll ;.) Du ska märka upp dina fina foton eller skriva under bilderna att copyrighten är din. Det finns de som kan tjuva fina bilder och ...
Otroligt fina bilder! Titta efter på första bilden så ser du små isgrodor till vänster i bilden *kul* Är det er fina fisk? Vilka fina bilder! Läste i telefon att vi ska ha detta väder med kyla och sen plus långt in i december. Gillar inte det vädret *tumme ned* Hotat med att flytta högre upp men så blir det inte heller ;.) Härligt för din äldsta dotter med familj att få flytta in till ett nytt hus. Ha en bra dag fina vän/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

3 december 2014 12:34

jag vet ju inte hur man gör med detta med cpy och lite tid vid datorn har det vart.jo det vår fisk .
kram till fina du!

 
Astrid

Astrid

13 november 2014 20:14

Finns det en till som säger Tulipaner :0)
Sedan fisken
Jag har haft en sådan i mitt akvarium som dog under hösten, den blev 16 år
Skratta inte men jag var ledsen
Akvariet är tråkigt utan henne

http://www.astridla.com

tulipaner

4 december 2014 13:02

åh vad kul med så pass gammal papegoj ciklid!
vart skriver jag på din sida ,hittade inget ,men mycket trevligt har du!

 
Ingen bild

lynx63

13 november 2014 20:51

Ojoj så vackra bilder, man blir rörd. Jag har också var helt borta i huvudet när det gäller bloggen. Varför tja lite snor och trött är väl ursäkten. Men jag har så mycket jag skulle vilja göra, men kommer inte till skott-suck!

Jag tycker också mer om kyla, slask ger kalla fötter och knottriga lår.
Hahah så otroligt underbart att dom får komma in i sitt hus så här lagom före jul. Jag önskar dom all lycka i sitt nya hem, hoppas att alla 4 benta mår bra och att du min vän är rädd om dig.

Nu ska jag stöka runt bland dom andra damerna och meddela att man lever. Sen ska jag sluka en mugg med kaffe och tänka på att jag är glad över att du finns. Även om vi aldrig har träffats så tänker jag på dig ofta, ler och funderar på om man kan ta en luftballong förbi dig och säga hej hej. =) Nå stor kram och trevlig helg för den kommer igen i morgon.

tulipaner

3 december 2014 12:33

så gullig du är,ja ,jag är här med en massa runt mig ,som du ungefär,men öuft ballong kunde vi väl fundera på:)

 
Spanaren

Spanaren

3 december 2014 15:40

Skriv bara med egna ord under bilden copyright Tulipaner
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

4 december 2014 12:59

vart hittar jag det jag ska skriva med,ett programm?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards