Alla inlägg den 25 januari 2015

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag känner ,och hundarna är glada,man möter en som åker såna långfärds skridskor,och nu har dom oxå sparkar där som man kan få låna. såg en kille som åkte snowbord och hade en flyg skärm uppe,det såg faktiskt häftigt ut,det hade man allt velat prova:)  

Damerna här har löpt klart nu,så det ganska skönt.  vill inte träna med mopsen,tycker synd om hanhundarna.men man får göra det om dom har tikskydd.men vi har knallat på här hemma ,och det ju inge konstigt.dom små börjar bli gammla ser jag nu när jag tittar,vill inte se,men så är det ju här i livet,dom har vart med mycket i stallet ,crossbanor m,m men friska är dom tack och lov.          sen var det ju det här med tulpaner,är jätte förtkust i dom,blir så lycklig varje år när dom kommer .  

detta är en papegoj tulpan.  

och så har djuret komit till vår stads park.det den sista han gör .hans händer har tagit stryk av kallt vatten och annat ,han har tillverkat dessa djur i 30år! han är super duktig. så nu har det redan börjat pratas om hru dom nu ska lösa det här till nästa år. nån som kan göra något liknande.det stog i tidningen att det många som kommer med flygtaxin som ber dom köra förbi stadsparken ,just för att se djuret som är där.           det en rutsch kana för barnen bakom bävern,men den var inte riktigt klar när vi var där.   men det bara så fint,och man tänker ju alltid,undra vad det för djur i år.


Tack för att ni tittar in och jag hoppas ni får en ny och bra vecka!     var rädd om er <3

Skapa flashcards