Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

ett tag sen,men har tänkt ,nu ska jag allt gå och skriva lite ,men inte det nått som kommer emellan

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

 

Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!

 

har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det hans helt enkelt inte med. men det lite spännande ,man vill ju att det ska bli bra,så man kan sitta där tidig vår sen höst,och förvara blomster lökar som ska upp,samt blommor tex:pelargonier,som inte trivs riktigt här inne ,vi har inga element under förnster brädorna,vet inte om det har nått med att dom inte vill koma upp,nåja det blir i alla fall kul.

vet inte om jag skrev om att yngsta dottern bestämt sig för att gifta sig på maljorca i höst,så där har vi måst kolla att vi har boende hyr bil osv.och så har det tagit lite tid och koma tillbaka från flunsan .  

Tänk att man kan bli riktigt fjollig över denna lilla blomma.men när den tittar upp då är våren här!  

och vår krukan måste man ju bara göra ,ja det så himla kul!   hundarna är glada,och nytt gräs är ju som sagt gott,som korna när dom kommer ut på bete.

 

vi har tränat lite mopsen och jag ,och hon är jätte duktig,så det super kul.

 

jag hoppas alla är ok,och får njuta av den fina årstiden vi har nu. i och för sig så är ni där neråt landet alltid före oss,så ni har njutit ett tag.

 

jag har inte glömt er ,men helt enkelt så hinner jag inte alltid ,eller tänker ,nu ska jag kolla vad dom andra på bloggen sysslar med,behöver bara vara ett telefon samtal då har jag glömt det.   men inte för alltid,utan det må bli lite bättre uppdatering här .

 

var rädd om er ,ta vara på den lilla minuten,det kan vara början på något nytt!   kram<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Av tulipaner - 12 januari 2015 12:57

Här har det vart ett bra nyår,umgänge med barnen det trevligt! hoppas ni oxå haft det bra!   håller på och lär mig virka fortfarande:) men det går lite lättare nu :)   Vi har fått snö äntligen älskar snö,ingen vinter utan snö,så är det,och s...

Skapa flashcards