Alla inlägg den 31 mars 2014

Av tulipaner - 31 mars 2014 17:29

 

I fredags började jag hosta ,lör/sön var febern ett faktum,har legat på nästan 40 grader hela tiden,något så jobbigt,visst det bara en förkylning men kroppen tar ju så stryk.trodde jag skulle klara mig,blir alltid förkyld vid jul,och denna julen klarade jag mig.men inte nu ,hstan är sjukt hemsk låter som krupp hosta nästan.idag feber fri tack och lov,men matt och det ju inte konstigt.undra om man kan vaccinera sig mot förkylningar för resten av sitt liv?! ja,det väl,så att det komer nya bakterie stammat hela tiden,och virus biter nog inte dessa sprutor för .hemskt och vara inne,vill bara ut!!är en ute människa och då blir det extra jobbigt oxå.oj,sånt gnäll från en vuxen människa med förkylning ,låter ju som en karl gör ju! uj uj  

Liten pense pelargon lukt:har spårat in på lukt pelargonier,har aldrig brytt mig ,men helt plötsligt så har jag det.har en prins Nikolaj och doktor westerlund,skulle kankse läst mitt förra blogg inlägg kanske blir samma om pelargonierna,ja strunt det samma ,då får det vara så för denna gång :) och har ju då komit på nåt så fruktansvärt smart här,vi behöver ju ett orangeri så klart med lite värme under vintern,har försökt hålla pelargonier vid liv i många år men icke ,dom dör precis i början av våren,tycker solen skulle väcka dom men inte då det.men med et sånt så skulle dom göra det,för dom blir ju bara större med åren.min kära man sa inte så mycket,men han tänkte garanterat dess mer ,frö sånna måste ju gjutas innan man börjar bygga .ja,jag vet jag och mina ideer .dom tar aldrig slut .tur är väl det egentligen:)))  

Nu får ni en bild från forna tider,tänk vad våra bilar har ändrats,det ju helt otroligt.men tekninken går framåt som vi vet med allt vad det innebär.

 

Nu önskar jag er en fin vecka och att ni är rädd om er <3

 

Läste inne hos tant glad om en historia hon skrivit själv som var så himmla bra! allt som rör mobbing ,trakasserier osv ska tas upp,jag kan försöka förstå hur hemskt det är,men har ju aldrig känt det dom gör som drabbas,det måste vara ett rent helvete på ren svenska.och sånt ska bara inte accepteras,och dom som håller på så ska oxå ha hjälp för nått är inte som det ska i deras helt bakvända värld för at göra sig märkvärdiga,coola eller vad man ska kalla det.usch för sånt

Ovido - Quiz & Flashcards