Alla inlägg den 15 april 2014

Av tulipaner - 15 april 2014 19:20

 

Ja här är det allt bildäcks byte på gång ,och då måste man ha koll på läget,om man är katt,annars går det inte .så det här passar perfffekt ,dom kan väl lämna dom här oxå,vilket ju inte är troligt.men roligt så länge det varar!  

Jag har haft stockholms besök i helgen,jätte kul.vi har känt varandra i måååånga år ,genom vårat intresse för islandshästar.och den vägen har det varit .hon kommer varje vår och vi går en liten runda på stan,och så dricker vi vårat lyxcappucino på en kafee i stan och pratar om allt möjligt och omöjligt.  tänk att det har hållit i isg ,min isläning blev sjuk och finns inte längre.hon har en egen uppfödd som hon ridit in nu och håller på och skolar.jätte kul och följa dom.   så varje sommar då gör vi ett besök där med husbilen. man tänker inte alltid på att man har det så bra med alla sina vänner som fins överallt i europa,man tar det förgivet.det faktiskt en så himmla trevlig blandning på intressen oxå,är ju rätt olik sinnad om man säger så:) 

 

så nu är jag inne på att skaffa ett orangeri,och min man är med på noterna,då får jag ha pelargonierna där och dom kommer upp nästa år oxå,samt blomm lökar ,amaryllisar osv.och så kan vi sitta där lite extra på hösten och få en tidigare vår där .för man ska gjuta ett golv,och så har man ca.10 ,15 grader varmt .och nått sånt utrymme har jag ju inte när garaget har samma värme som innomhus,så det känns kul och planera på.  

Påsken tar storm steg ,och vi med den . jag hoppas alla får ha en fin påsk,och man behöver inte göra den så märkvärdig,bara man har det bra och kan omge sig med de sina !  så kom ihåg se om era kvastar så det inte blir haveri,så syns på blåkulla,kvasta säkert!/kram

Ovido - Quiz & Flashcards