Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Rubrik saknas

Av tulipaner - 4 december 2012 17:54

 

Så här fin himmel hade vi mitt på dan,kan inte annat än säga att det vackert.

vi har -20 för tillfället,men det gör inget,man har ju kläder ,tack och lov.

 

Har tankar om min misshandlade son,om hur det ska bli med rätte gång .

Han blev misshandlad i augusti.han skulle ringa taxi.han hade varit på födelsedags fest med sin bästa kompis:och så hoppar 2 killar på honom bakifrån,han blir väldigt sparkad eller slagen i ansiktet,och dragen på oxå.nån har larmat polis och ambulans:ja hela pådraget.Han har en enorm bula i pannan oxå,som dom är orolig över.så in på sjukhuset,dom fotar och grejar.

När han komer hem ,då får han åka med polisen:som säger :han är jätte ledsen över allt och shockad.det bara förnamnet av vad jag blir,inte blev min man heller glad precis.  så overkligt,så det finns inte .man trodde inte att sånt kunde hända oss!


Men nu har det gjort det,och jag kände mig så kränkt i början .

sen kom papprena:om att det fanns 2 vittnen,kanon tyckte vi.

nu har min man varit i kontakt med utredarn:och dom får inte tag i vittnena!

varför :har dom blivit hotade?

vilket inte fanns i min värld.men folk i kring en säger att sånt är väldigt vanligt.vanligt,vad är det för samhälle vi lever i egentligen?

 

tycker såna här grabbar ska få känna att dom inte kan bara hoppa på folk hur som helst,att det faktiskt finns gränser!dom ska få känna att det svider .

först tänkte jag att jag skulle skaffa ett järn rör och gå och slå bakom knäna på dom så dom föll ihop.om jag fick reda på vilka dom var.

så dom skulle få känna hur trevligt det är att bara ramla ner så där.

men det sunda förnuftet säger ju att så gör man bara inte,jag lägger mig inte på en så låg nivå.

men vilka tankar man får.

man har sett hur pojken lidit för sitt sönder slagna ansikte,fått frågor på jobbet,vilket ju inte är så konstigt.

det stog om det i tidningen oxå,så en hade sagt att jaha ,det var du som blev på hoppad.ja såna ska ha sitt straff,och han behövde höra det från nån annan än oss föräldrar .det konstigt,men så fungerar det ibland.nu har han inte vissat några psykiska men från det,men det kan ju faktiskt koma senare i livet,och man förstår inte varför ,man kanske reagerar som man gör vid ett visst tillfälle.

 

ja hörni ,det svårt.  var rädd om er <3

 
 
Primrose

Primrose

4 december 2012 20:03

Vacker bild!
FY så läskigt, ryser!
Vad det blivit hårt, folk är inte kloka. Förstår att du vill slå ner dom, naturlig känsla hos föräldrar. Det är sånna tankar man kan få, jag vet att jag skulle fått dom tankarna också.
Vilken chock för er alla.
Sonen får vara rädd om sig, jag menar se till att han själv mår bra och klarar av det här. Det kan komma senare, chocken, nåt minne som dyker upp en händelse, då ska han inte spela tuff, utan visa och tala om hur han känner.
FY så himla sorgligt det är man blir så förbannad, att vissa människor kan göra något liknande!
Hoppas dom får sitt straff, det här ska dom inte komma undan med.
Jag tror att vittnen som fanns har blivit hotade, och tyvärr inte vågar vittna, tycker jag läser ofta om sånt!
Det är också skrämmande att det inte görs något för säkerheten för vittnen som finns. Så att folk vågar träda fram och tala om vad som hänt.
Hoppas verkligen att det ordnar upp sig på alla plan. Sonen behöver ju inte känna sig skyldig, men jag förstår om det känns jobbigt för honom att hela tiden behöva förklara!
Allt gott till er alla!
KRAM Primrose

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

tulipaner

6 december 2012 12:07

ja det så här ,men vi får se.det löser sig .

han jobbar för fullt han 21år ,så det ju tur,men nån gång kommer det ifatt...

 
Spanaren

Spanaren

5 december 2012 15:25

Såg Leif G.W Perssons program på teve igår. Där fanns föräldrar som var helt chockade över att fallet där deras son har blivit mördad, läggs ned. Alla har sagt att dom mördade deras pojke men sedan tog systrarna tillbaka det osv. Ingen kan dömas idag!

Detta med att vittnen hotas är så hemskt!
Ska alla som har gjort någon illa eller mördat någon få lära sig att det går att komma undan om man ingenting säger eller vägrar vittna eller att alla tar på sig skulden?!?!

Förstår att din son lider i det tysta och att du och resten av familjen kokar över hur det kan gå till vid en misshandel.

Fint foto/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

6 december 2012 12:09

ja,så är det,hemskt.

 
Primrose

Primrose

5 december 2012 16:07

Nu har jag satt in mina mopsar ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

 
Primrose

Primrose

5 december 2012 16:16

Kommer in här för tredje gången och kommenterar, nu ditt inlägg i gästboken.
Nej jag har inga undersidor, det hakade upp sig, dom enda bilderna jag har är dom som syns på första sidan ,-))
Men i min blogg har jag nu lagt ut bilder på mina härliga mopsar, den översta är min gula o svarta, fotot är avfotat, så ingen bra bild,
dom andra tre på vår senaste mops, som vi lät somna in i Januari!
KRAM och ha det fint Primrose

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

tulipaner

6 december 2012 12:08

kommer över på en gång!

 
Älva fors

Älva fors

6 december 2012 02:00

Å vilken vacker himmel.

Men oj så ledsen jag blir över vad som har hänt din son. Fy man blir så arg när unga människor förtör andras och deras egna liv. Vad jag undrar över "va då inte hittar vittnen" dom har två vittnen som redan har lämnat en information om händelsen. Inte måste väl dom vara närvarande om risken för hot föreligger? Bandupptagning borde räcka, om inte annat så för att minska risken för problem.
Domaren och advokaterna borde kunna samarbeta så att din son inte ska behöva lida mer än han redan har gjort och säkert gör.
Vi borde bli bättre på att vara rädda om vittnena, så att inga problem dyker upp.

Finns det inga affärer / bankomater i närheten som har videokameror?
Så slipper någon vittna, för allt är på band.
Hoppas allt löser sig.
Ha en underbar torsdag, vi har snöstorm med råge :) vedspisen går varm. För vi har strömavbrott hela tiden....
KRAM

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

6 december 2012 12:03

ja,det svenska rättsväsendet!

nä inga bankomater eller affärer i närheten.

men det löser sig.
tack för din omtanke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards