Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Mer idag :)

Av tulipaner - 6 december 2012 18:11

 

ja,då var vi på inlägg nummer 2 idag:)

var i funderingarnas tecken,innan .och så gick vi på en prommis i skogen,

och någonstans så löste jag mina funderingar.

 

Funderingarna var då:inom min bekants kaps krets så har en del inte haft det så bra:och jag tar så illa vid mig.men jag måste ju oxå tänka klart:skulle dom lägga ner så mycket funderingar på mig???   nä,jag tror faktiskt inte det.

 

sen har jag ju mitt här,men vill alla väl,men det finns ju måtta oxå,säger mitt sunda förnuft.

 

ska kanske tilläga att jag varit väldigt stressad innan ,pga:mina dementa föräldrar,kanske har jag hintat om det någonstans.

 

men nu så är jag mer klar tänkt ,tack och lov,man måste vara realist oxå.

 

nåja,nog om det .men .var rädd om er /kram

 
 
Primrose

Primrose

6 december 2012 20:11

Har också en förmåga att tänka opch känna med andra som mår dåligt. Har svårt att släppa, inte bra det heller.
Det måste vara jobbigt med dementa föräldrar.
Fin bild på din hund, gissade att det var den rasen ,-))) Men har svårt att stava just det ,-))))
Min yngsta lilla griffon är 9 år, korthårig collie 13!
Fin bild ,-) Så himla söt!
Ta hand om dig.
KRAM Primrose ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

tulipaner

8 december 2012 12:31

Griffongerna :visst är dom trevliga pigga små hundar?

 
Spanaren

Spanaren

7 december 2012 14:03

Vilken av dina söta damer är detta?

Bra att du har börjat att komma till rätta med stressen *tumme upp* Tror som du om det är ett problem i en familj så säger dom till om de vill ha hjälp med något. Mycket klokt att du inte klappar in i deras familj just nu utan låter de klara upp detta själva. Det är av misstagen som alla lär sig. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

8 december 2012 12:30

ja,det bäst så.för mig och dom.tack

 
Älva fors

Älva fors

7 december 2012 17:28

Sund tanke du har! "Du undrar och svarar bra på din fråga" Oftast tänker varma människor dom du, mer på andra än va andra skulle tänka på en själv. Prioritera så att du mår bra, det andra brukar lösa sig av sig själv. Jag var som dig, men då man till slut fick ont i magen för alla andras bekymmer fick jag nog. Jag lyssnade gav lite lösa svar, ett eller annat klok råd. Sen var det klart, kom en liten bråkig tanke flygande fick jag böta 5 kr. Så när jag kom upp i en summa av 100 kronor, köpte jag en blomma till mig själv och en kanelbulle. Nytta med nöje :) nu är det aldrig mer än ca: 20 kronor i "andras bekymmer burk" och det är så skönt så.
EN DIKT TILL DIG FRÅN MIG :)
---------------------------------------------------------
Du värdefulla människa som på stigen vandrar
Må solen skina in i ditt hjärta som tack för att du är du
Igen ska sprida vilsna tankar som ger vånda oro eller sömnlös natt
Du värdefulla människa som på stigen vandrar
Orden som viskas i ditt öra är ängels sätt att visa dig rätt
Smeker din kind som tack för åren som varit men även komma skall
--------------------------------------------------------------------
Kram från din vän

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

8 december 2012 12:30

Tack fina fina du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Presentation


Hjärtligt välkommen till mig!
Copyright på mina bilder!
Don't touch my site

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bilder

foton

Foton

vänner


Ovido - Quiz & Flashcards