Direktlänk till inlägg 17 december 2012

amaryllis

Av tulipaner - 17 december 2012 18:31

 

Nu har amaryllisarna börjat och slå ut här,det trevligt med lite blommning oxå.tänk att det finns nån blomma för varje årstid som blommar,det fantastiskt!

 

vi har fått rätt rejält med snö,men jag gillar ju det,men dom har inte hunnit ploga cykelvägarna ,så vi har plumsat lite,så vi behöver inga gymkort här!

 

hoppas alla haft en fin 3:dje advent.oj,vad det går undan nu,men så är det alltid,varje år så står man där och säger samma fraser:)

 

jag har i alla fall en påhittig mops om inte annat,hon lyckades få upp dragkedjan på en av hund sängarna,och vips så var hon klar och der rinner ut såna vita kulor,kommer inte på vad dom heter,men tur att jag var och såg det,för hon skulle prov smaka dom,tokan,hon är över 2år nu,men det ska smakas.blev ju rädd att hon får i sig nån,och så blir det nå galet med magen,dom kanske sväller .jaja,hon håller igång hon :)

 

har börjat fundera på lite bakande här,måste plocka fram recepten.det kul när man lyckas ,har bakat mycket förr om åren ,innan olyckorna.

men det blir lite litta varianter.

 

jag önskar er en bra början på denna vecka! och var rädd om er <3

 
 
Älva fors

Älva fors

17 december 2012 21:52

Baka är alltid kul, vilken bus fia. Turbo är lite över 1 och han hittar på mycket bus fortfarande. Nu sist var de en penna, bläck i sängen, bläck över hela munnen och frambenen. Svårt att få bort, han såg ut som om han hade nallat blåbärspaj. VILL PASSA PÅ OCH ÖNSKA DIG OCH ALLA DE DINA EN SUPER FIN JUL // SÅ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR 2013 KRAMAR FÅN OSS ALLA.....

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

20 december 2012 12:04

ja,dom pysslar,dom 4 benta men då är dom frisk:)
god jul och gott nytt 2013 till dig oxå!
julkram

 
Spanaren

Spanaren

18 december 2012 11:56

Men du ... vad är det för läckert fin Amaryllis?
Är det inte frigolitkulor som är i denna säng?
Tur att du hann se det för detta är nog inte alls för hundmagar.
Mötte en hundkompis i morse efter vägen och hennes ena collie hade ätit upp en halv plastförpacning från en korv som någon hade slängt. Det gick bra och det kom ut. Tror att Collin som han heter är äldre än din mops.
Jag var så stel i mitt knä i söndags när vi fick spåra i snön på vägen. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

20 december 2012 12:06

amaryllisen heter La Paz.

ja,dessa små ätare.men man blir rädd.usch

 
Ingen bild

Primrose

18 december 2012 15:20

Vacker blomma ,-) Ja det behövs blommor hela året runt.
älskar snö ,-) Har alltid gjort.
Jag hinner inte med i år, det går För fort!
Vilken mopstjej! ,-)) Jag dom där små kulorna vill man ju inte att dom äter, dom fastnar ju överallt också!
Vår mopskille var busig till han var lite över 2 år, sen blev han lugn ,-)))
Han är den enda av våra hundar som tuggat på trämöblerna, så nu kallar vi fortfarande stålben på bord och stolar,"mopsben" för dom hade varit dom enda som fått vara ifred, men tyvärr hade vi inga sådana ,-))
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

tulipaner

20 december 2012 12:08

va kul,då har ni ett minne :)
ja,jag hoppas inte hon blir för lugn,det lite mer och träna när hon är om man säger på gång:)
hon är nu 2år och 4 månader blir det ,fattar inte att det går så fort ,åren rinner ju bara iväg!

 
Spanaren

Spanaren

20 december 2012 12:17

La Paz ... tack för namnet /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

21 december 2012 15:16

så lite så ,gulle dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards