Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

1:a Maj redan?

Av tulipaner - 1 maj 2013 16:42

 

Vilket riktigt sur väder vi hade igår,tycker synd om alla barn som ville grilla korv,här syns det inte ,men deras maj brasa hade fullt med flövatten så den stog bara där mitt ute i vattnet,och det ju inte så kul.

 

Idag på eftermiddagen så kom plötsligt solen,och det var verkligen kanon härligt,ut fort som tusan,och skrållan jätte busig:)   så det blir foliein kokt lax idag,och det säger vi inte nej till.  

Och här är vi:) tre tjejer som betyder så mycket för mig .

Begravning på fredag känns fortfarande konstigt,och tråkigt ,men det väl den gången som jag går efter. mamma har det bra ,men man har ju denna saknad som redan satt in,oj,jag kanske skulle åkt till henne,hon kanske behöver nån blus ,när jag var en snabbis på stan,och det kommer och vara länge tror jag .men att glömma henne det gör jag inte .  

Här är vi och det länge sen,tänk vad fotona höll bra kvalite egentligen?!

 

Önskar alla en trevlig helg ,och var rädd om er <3

 

Alla vill leva länge men ingen vill kallas gammal/ danskr ordspråk

 
 
Spanaren

Spanaren

1 maj 2013 18:23

Fina bilder av er alla.
Så söta du och din mamma är. Vilken fin klänning hon har på sig är det månne siden i den klänningen? Massor av ljus till minnesstunden på fredag. Ha en bra kväll fina du/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

tulipaner

5 maj 2013 13:10

jo,det siden.
Tack för alla ljus/jätte kram

 
skogsfen

skogsfen

2 maj 2013 08:38

Så fina foton på er alla. Ja kvaliten var bättre förr, hur blir det om 100 år våra foton finns ju inte ens på papper de är digitala.
Hoppas du har lättare komma in till mig nu. Men jag skriver inte lika ofta har tagit lite paus.
Ha det gott och jag ska tänka på dig på fredag.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

tulipaner

5 maj 2013 13:09

ja,få se,jag hoppas våra foton går och titta på.
tack för din omtanke

 
Corina

Corina

2 maj 2013 09:15

Jo tiden går fort fram det är då ett som är säkert ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

tulipaner

5 maj 2013 13:10

det samma här!/kram

 
primrose

primrose

2 maj 2013 12:31

Visst var det bra kvalitè på foton förr, dom är ju lika fina idag!
Fint foto av dig och din mamma ,-)
Visst kommer saknaden alltid att finnas kvar. Tänker på dig imorron, det var inte längesen jag var på min pappas begravning.
Skönt att du får känna sorg, jag har stängt inne min sorg när det gäller pappa. Men har gråtit floder över min Angus, det känns lite konstigt!
Så synd med allt regnandes, på Valborg.
Här var det kyligt men uppehåll, jag brydde mig inte så mycket om Valborg i år, Angus fick ju somna in sent kl 18:35 på Valborgsmässokvällen.
Så söta foton du har av dina tre så fina hundar.
Min lilla Wilf som kallas Lilleman på bloggen är ju ensam hund nu, det var ju bara lite över ett år sedan vi lät Gottfrid somna in. Och nu Angus.
Det är sorgligt att Wilf är själv med oss,
Han brukar alltid ligga i sängen , men nu ligger han på platser på mattan som Angus har legat på dagtid!
Han finner kanske tröst i hand doft.
Ha det jättefint ,hoppas solen kommer fram och lyser på dig ,-)
KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

tulipaner

5 maj 2013 13:06

tack snälla,solen har faktiskt lyst på mig,det nog tack vare dig!
ja,det så trist med att behöva lämna sina djur,men du:tor du inte att det kanske släppt lite ,att du är ledsen för hunden som för pappa lite ihop,så där,om du förstår hur jag tänker.det ju inte omöjligt.

men gulle Wilf som ligger på Angus filt:han saknar honom

 
Älva fors / Lynx63

Älva fors / Lynx63

3 maj 2013 16:42

HEJ har du prövat denna nya mojäng som bakar muffins?? Den ser cool ut men jag undrar om den är bra. Nå ja mina egna i den vanliga ugnen är inte så tokiga dom heller. Här är det fortfarande kallt men i solen då den tittar fram är det mysigt. Ha en underbar helg kram

http://lynx63.bloggplatsen.se

tulipaner

5 maj 2013 13:03

nä har inte ens sett mojängen:))))
hoppas du oxå haft en fin helg! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tulipaner - 6 maj 2015 11:04

  Våren är här!Älskar när vatten och sol gör sitt eget mästerverk,helt underbart!   har allt möjligt som man ska göra och inte göra,och hittar på saker. nu ska det ialla fall byggas ett orangeri,som egentligen var förra årets mening,men det h...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:57

En positiv uppfattning om oss själva och vårt åldrande ökar livslängden med mer än sju år.   var positiv -lev längre! ...

Av tulipaner - 3 april 2015 11:18

Har lyckats koma upp och gå i ett bra tempo med hundarna och börjar kä'nna mig trött får feber ,det har alla i princip här i kring,den ena efter den andra äter penecelin.nåja,febern ger sig inte ringer efter 5 :e dan,och får en tid till en läkare som...

Av tulipaner - 22 februari 2015 11:51

  en mops med mycket hjärna och mycket spring i bena :)   Äntligen har vi fått skoter spår som bär,men frågan är hur länge när det så mycket plusgrader ,men idag har vi minus gradigt så jag hoppas vi får behålla det ett tag och njuta av just d...

Av tulipaner - 25 januari 2015 14:19

Vi har fått mer snö,och det känns skönt,gillar snön och väntar på att skotrarna sk köra upp fina spår så man kan gå på dom!         vår isväg är öppnad ,inte helt men halvt i alla fall,det en lycka för mig ,jag älskar och gå där,det som en frihet jag...

Ovido - Quiz & Flashcards